Kriza evropske avtomobilske industrije

Michelin napovedal zaprtje dveh tovarn, Schaeffler odpuščanje

R.T. / STA
5. 11. 2024, 12.23
Posodobljeno: 5. 11. 2024, 12.26
Deli članek:

Francoski izdelovalec pnevmatik Michelin napovedal zaprtje dveh tovarn v Franciji do leta 2026, nemški razvojni dobavitelj delov za avtomobile in stroje Schaeffler pa je naznanil ukinitev 4700 delovnih mest po Evropi.

Profimedia
Tudi v Michelinu se niso uspeli izogniti posledicam krize v evropski avtomobilski industriji.

Iz Michelina so napovedali, da bodo do začetka leta 2026 zaprli obrata v krajih Cholet in Vannes, kjer je skupno zaposlenih več kot 1250 ljudi.

Zaprtje tovarn je po oceni podjetja postalo neizogibno zaradi konkurence iz Azije in vse slabše konkurenčnosti Evrope, predvsem na račun inflacije in visokih cen energije, je francoska skupina navedla v sporočilu za javnost. Skupina Michelin je ob tem obljubila, da bo podprla obe regiji, v katerih bodo zaprli obrata, z ustvarjanjem novih delovnih mest. Zaposlenim bodo ponudili tudi zaposlitve v drugih podjetjih znotraj skupine ali pa možnost predčasne upokojitvije.

V obeh obratih bo do 13. novembra začasno ustavljena proizvodnja, da bodo vodstvi in sindikati imeli čas za kolektivne in individualne pogovore z zaposlenimi.

Skupina Michelin trenutno v Franciji zaposluje skoraj 19 tisoč ljudi, od tega devet tisoč v proizvodnji v petnajstih obratih. Michelin je leta 2020 že zaprl obrat v kraju La Roche-sur-Yon v zahodni Franciji, do leta 2025 pa se pripravlja na zaprtje še dveh obratov v Nemčiji.

Ukinjanje delovnih mest v Schaeffler

Nemški izdelovalec delov za stroje in avtomobile Schaeffler je medtem naznanil ukinitev 4700 delovnih mest. Ta ukrep bo najbolj prizadel Nemčijo, kjer bo brez dela ostalo 2800 ljudi na desetih lokacijah. Odpuščanje bo prizadelo tudi pet lokacij drugje po Evropi, pri čemer bodo dve izmed njih zaprli. Podjetje sicer ni razkrilo, katerih pet lokacij se bodo ti ukrepi dotaknili. Schaeffler v 55 državah sicer zaposluje 120 tisoč ljudi.

Poslovno prestrukturiranje bodo izpeljali med letoma 2025 in 2027, z njim pa naj bi po oceni podjetja prihranili 290 milijonov evrov letno od leta 2029 dalje. »Glede na trenutno poslovno okolje je ta program nujen za dolgoročno zaščito konkurenčnosti skupine Schaeffler. Izvajali ga bomo na socialno pravičen in skrbno premišljen način,« je dejal glavni izvršni direktor družbe Schaeffler Klaus Rosenfeld.