Resne težave

Posadka letala z nevarnim tovorom pred zasilnim pristankom na Brniku razglasila nevarnost prve stopnje

J.V./STA
1. 10. 2024, 15.44
Posodobljeno: 1. 10. 2024, 15.48
Deli članek:

Tovorno letalo, ki je prevažalo nevaren tovor, se je pred zasilnim pristankom na Brniku očitno znašlo v resnih težavah. Posadka letala je namreč pred pristankom razglasila nevarnost prve stopnje, kar pomeni, da mu je grozila resna in neposredna nevarnost. Zaradi tega je bil nekaj časa oviran promet v slovenskem zračnem prostoru.

Bobo
Uspešen zasilni pristanek tovornega letala na brniškem letališču.

Kot so za STA pojasnili v Kontroli zračnega prometa Slovenije, je ob 10.40 v slovenski zračni prostor priletelo tovorno letalo s tehničnimi težavami. Tovorno letalo tipa Airbus A300 je letelo iz Frankfurta v Tel Aviv. O tehničnih težavah letala so jih obvestili iz sosednje avstrijske kontrole zračnega prometa.

Zaradi tehničnih težav se je letalo preko avstrijsko-slovenske meje spuščalo. V prvi komunikaciji s slovensko kontrolo zračnega prometa je razglasilo nevarnost druge stopnje (PAN PAN), ni pa še bilo jasno, na katero letališče se želi preusmeriti za pristanek. V kontroli zračnega prometa so zračni promet v slovenskem zračnem prostoru vodili ustrezno razglašeni nevarnosti letala v stiski in sprožili preventivno koordinacijo z enotami kontrole zračnega prometa na okoliških letališčih, da bi letalu omogočili vodenje do pristanka.

V enem od naslednjih javljanj, sprva zelo slabe radijske zveze, pa je posadka letala razglasila nevarnost prve stopnje (MAY DAY) in zaprosila za pristanek na brniškem letališču. O vzrokih tehničnih težav pa ni jasnih podatkov. Posadka letala je sporočila, da prevaža nevaren tovor, sporočili so tudi kode nevarnih snovi, ki so jih posredovali pristojnim letališkim službam, ki so usposobljene za ustrezno ravnanje.

Ker je bilo letalo sprva še pretežko za pristanek, je nekaj časa krožilo, da je porabilo gorivo. Služba kontrole zračnega prometa je medtem vodila zračni promet v osrednjem delu slovenskega zračnega prostora ustrezno razglašeni nevarnosti prve stopnje. Ko je letalo porabilo toliko goriva, da je bila njegova masa ustrezna za pristanek, se je ob 11.35 letalo napotilo na pristanek na brniškem letališču, kjer je ob 11.40 tudi varno pristalo, so navedli v kontroli zračnega prometa.

Po pristanku tovornega letala v stiski se je takoj normaliziralo odvijanje zračnega prometa v slovenskem zračnem prostoru, na brniškem letališču pa so takoj začela pristajati letala, ki so letalu v stiski odstopila prednost, so še pojasnili.

Pred zasilnim pristankom so sicer aktivirali tudi dežurne službe. Strokovni vodja gasilsko-reševalne službe Kranj Andraž Šifrer je za STA potrdil, da sta bili na Brniku v pripravljenosti letališka enota in poklicna enota iz Kranja. Iz Zdravstvenega doma Kranj pa so na brniško letališče poslali urgentnega zdravnika in reševalno vozilo. V pripravljenosti je bila enota nujne medicinske pomoči ZD Kranj in sosednje enote, so sporočili za STA.

A intervencija ni bila potrebna, saj je torej letalo varno pristalo. Gre sicer za veliko, širokotrupno dvomotorno letalo. Na njem so bili štirje člani posadke. Letalo ostaja na brniškem letališču, kjer poteka pregled. Po zadnjih informacijah pa bi lahko zapustilo letališče ponoči ali zgodaj zjutraj.