Dijaške skupnosti Celje, Dijaške organizacije Slovenije in Študentske organizacije Slovenije so na današnjem sestanku z vodstvom družbe DUJPP in direktorjem Miranom Sečkijem spregovorili glede ukinjenih ali spremenjenih avtobusnih povezav po regijah oziroma v medkrajevnih povezavah. Kot je že pred srečanjem za Svet24TV poudaril predsednik Dijaške skupnosti Celje Nik Slemenšek, bodo dijaki odgovorne za kaos pri prevozih pozvali k prevzemu odgovornosti. Po njegovih besedah sicer odpravljajo nekatere pomanjkljivosti, a je v sistemu še vedno preveč ukinjenih linij. Čeprav na družbi za javni potniški promet zagotavljajo, da so rešili že 98 odstotkov težav v avtobusnih prevozih, dijaki trdijo, da so avtobusi še vedno prepolni, nekatere linije so še vedno ukinjene in vozni redi še niso prilagojeni pouku. Tako kaže anketa, ki so jo izvedli v Celjski dijaški skupnosti, še poroča Svet24TV.
Slemenšek je po sestanku dejal, da si dijaki in študenti želijo predvsem večje vključenosti v proces oblikovanja voznih redov, pri čemer je izpostavil dijake iz savinjske regije, kjer imajo v novem šolskem letu morda največ težav. Po navedbah dijakov je bila polovica terminov ukinjenih, prav tako so avtobusi velikokrat polni. Nekaterim dijakom se zato potovalni čas iz šole do doma podaljša tudi za do dve uri. Ker se bliža oktober in s tem začetek študijskega leta, se med dijaki porajajo tudi skrbi, da bi se takrat pojavile nove težave.
Slemenšek je bil s samim sestankom zadovoljen, med drugim so jim na DUJPP obljubili, da se bodo zadeve do začetka začetka študijskega leta uredile. Pozvali so jih, da se, vsaj v savinjski regiji, ponovno uvede lanske vozne rede avtobusov, s katerimi, kot je dejal Slemenšek, dijaki niso imeli težav. Predstavniki DUJPP so jim tudi sami priznali, da se savinjska regija sooča z največjimi težavami.
"Mi smo najbolj, recimo temu, oškodovani, največji davek smo plačali, in zdaj, če bi vsaj za savinjsko regijo vrnili te termine, ki so bili lani, in spremenili linije na lanski sistem, potem bi bilo vse lažje za nas in mislim, da tudi zanje," je dejal Slemenšek.
V dijaških organizacijah so kritični, da so bili izključeni iz procesa oblikovanja novih voznih redov. Njihov cilj je vzpostaviti dialog in aktivno vključiti vse akterje, ki lahko vplivajo na oblikovanje voznih redov, torej šole, dijaške in študentske organizacije ter seveda lokalne skupnosti.
V Dijaški skupnosti Celje so bili kritični tudi do izvajalca voznih redov Nomago. "Izgovor družbe oziroma koncesionarja, pri katerem še vedno vztrajajo, je, da ni potrebnega kadra in da je to nemogoče, čemur pa po naših posvetovanjih z viri ne verjamemo," je poudaril Slemenšek.
Za razliko od DUJPP od Nomaga prav tako še niso dobili odziva glede sestanka.
Redna srečanja
Kot je pojasnil direktor DUJPP Miran Sečki, so se z dijaško organizacijo dogovorili, da se bodo redno srečevali in si izmenjevali informacije. Ob tem je spomnil, da so aprila in maja že pošiljali občinam informacije glede oblikovanja novih voznih redov. "Res pa je, da jih nismo srednjim šolam, kar je bila napaka, ampak naj povem, da je v tej koncesijski pogodbi jasno navedeno, kdo mora opraviti to delo in to ni bil DUJPP," je izpostavil.
Vrnitev v lanske vozne rede po pojasnilih Sečkega ni tako enostavna zaradi uredbe, ki določa okvirje za nove vozne rede. Ta določa, kako naj bi avtobusi vozili čez dan, prav tako določa, da se morajo pokriti določena naselja po Sloveniji, ki do sedaj niso bila pokrita, je pojasnil.
Ustvarjanje podrobnih voznih redov je po besedah direktorja DUJPP stvar koncesionarja. "Ne more nekdo iz Ljubljane iz pisarne ustvarjati podrobnih voznih redov na nekem lokalnem območju," je poudaril.