Ko so se učenci in dijaki na prvi šolski dan odpravili v šole, so se pokazale vse pomanjkljivosti novih voznih redov, ki naj bi bili korak naprej, a so bili vse prej kot to. Prvi so se oglasili v Mozirju, potem pa se je na družbenih omrežjih usul plaz kritik dijakov in predvsem njihovih staršev iz vse Slovenije. Ti so, ker je primanjkovalo avtobusov ali so zaradi prenapolnjenosti vozili kar mimo avtobusnih postaj, otroke vozili v šolo in domov sami, v šolah pa so zaznavali, da otroci le stežka pridejo k pouku pravočasno.
»Že prvi dan uvedbe novega režima voznih redov smo v DUJPP začeli ugotavljati, da se koncesionarji niso pripravili, kot so po pogodbi zagotovili, in da marsikje niso pravilno določili ur odhodov, kaj šele, da bi jih uskladili s šolami. V DUJPP smo bili zavedeni, saj smo menili, da so koncesionarji vozne rede dobro zastavili in so nanje dobro pripravljeni. Smo pa do danes večino težav že odpravili,« so povedali na DUJPP.
S prstom kažejo drug na drugega
Največ težav so zaznali v savinjski, jugovzhodni, goriški in podravski regiji. Kot pravijo, so to območja, kjer potekajo zelo raznolike migracije, v številne smeri, h kaosu pa je pripomoglo dejstvo, da tam vožnje izvajajo majhni prevozniki, ki jih koncesionarji niso dovolj dobro pripravili. Na DUJPP in ministrstvu so torej s prstom pokazali na prevoznike oziroma koncesionarje, češ da so ti zadolženi za končne vozne rede in so, ob zamenjavi celotnega voznega reda, v novem šolskem letu delo začeli preslabo pripravljeni. V podjetju Nomago so na te očitke odgovorili, da jih v celoti zavračajo, saj da medkrajevne linije izvajajo v skladu z voznimi redi in usklajeno z DUJPP.Menda so večino težav že rešili, že v prvem tednu pouka vsaj polovico; očitno so takoj začeli s »piljenjem voznih redov« in se lahko zdaj otroci normalno vozijo v šolo.
Večino težav naj bi odpravili
Na DUJPP še pravijo, da razumejo stiske vozačev in njihovih staršev ter njihovo jezo, in se zato vsem uporabnikom za nevšečnosti opravičujejo. »Ob uvedbi novega voznega reda smo v DUJPP pričakovali odzive lokalnih skupnosti in potnikov s predlogi za izboljšave. Pričakovali smo nekaj manjših težav, vendar se je pokazalo, da je težav več. Na vsako situacijo, ki se je v dnevih po uvedbi pokazala kot pomanjkljiva, smo se takoj odzvali in jih skupaj s prevozniki odpravljamo. Tri četrtine težav, ki so se ob uvedbi pojavile, smo že odpravili in bomo predvidoma do konca naslednjega tedna vse tudi uskladili. Specifične primere, ki se bodo še pojavljali, pa bomo reševali sproti.«
Starše je sicer v prvem tednu razburila tudi izjava, da če so avtobusi polni, naj otroci hodijo v šolo veliko prej, tudi dve uri ali več pred začetkom pouka. »Nimamo informacije o tem, kdo podaja odgovor, naj hodijo na pot v šolo ob petih zjutraj, in ga ne moremo komentirati,« so povedali na DUJPP.
Prevoznikom grozijo tudi kazni
Po njihovem mnenju se pogodbeni dogovor s prevozniki izvaja normalno dalje. Opravljajo pa tudi nadzor; inšpektorji ugotavljajo kršitve, s prevozniki pa so v stalnem stiku in pregledujejo pritožbe potnikov. »V DUJPP pritožbe obravnavata službi prometa in nadzora, ki v skladu s koncesijsko pogodbo ukrepata tudi s kontrolami na terenu in pogodbenimi sankcijami. Po pogodbi je znesek kazni za neopravljeno storitev 1000 evrov. Pri težavi neizvajanja voznih redov gre za začetne težave prevoznikov, ne glede na to pa jih ustrezne institucije tudi ustrezno kaznujejo,« so povedali.
Digitalizacija in vozni red železnic
Razvoj javnega potniškega prometa bo v prihodnosti, še pravijo na DUJPP, potreboval »močno, trdno hrbtenico v digitalizaciji. Poskrbeli bomo za brezgotovinsko plačevanje ter razvili aplikacijo in portal za povezavo potnikov s klicnim centrom.« V prihodnje bo DUJPP tudi prevzela pripravo voznih redov za Slovenske železnice. Kot sami pravijo, je Slovenija končno dobila službo, ki lahko vpliva na javni potniški promet. Po njihovo je bilo stanje do zdaj katastrofalno. Zato lahko potniki le upajo, da so bili spodrsljaji z voznimi redi avtobusov res le »porodne težave«.