V javnosti je bilo v zadnjih dneh slišati veliko kritik, da novi vozni redi predstavljajo korak nazaj in ne naprej, saj potniki ostajajo na postajah, ker se polni avtobusi peljejo mimo, ure voženj so nerazumno spremenjene, linije ukinjene. Predvsem je odmeval primer iz Mozirja, o katerem smo na prvi šolski dan pisali tudi v našem mediju, ko so nekateri otroci ostali brez avtobusnega prevoza v šolo, a je potem Nomago zagotovil še dodaten avtobus.
V uredništvo smo prejeli tudi pismo ogorčenega očeta dijakinje iz Luč ob Savinji, ki obiskuje srednjo šolo v Celju. Ta je potarnal, da so mnogi starši morali otroke odpeljati v šole v lastni režiji, podobna zgodba pa se je ponovila tudi ob odhodu domov. Tako nam je zaupal, da je moral z lastnim avtomobilom po hčerko v Celje, saj so bili avtobusi enostavno prepolni. Obrnil se je tudi na DUJPP in Nomago, ki pa so za nastalo situacijo krivili drug drugega, a zatrdili, da bodo v nekaj mesecih izpilili vozne rede, sprašuje pa se, zakaj jih niso že do začetka šole. Omenil je še, da so po lanskih voznih redih iz Luč v Celje vozile direktne linije, ki so za vožnjo potrebovale eno uro, po novih voznih redih pa šolski avtobusi potrebujejo za pot do Celja skoraj dve uri. S strani prevoznika so sicer svetovali dijakom, naj v izogib gneči uporabijo avtobus, ki odpelje eno uro prej, takrat, ko še ni gneče, ampak v tem primeru bi otrok prispel v Celje že eno uro pred poukom, da ne omenjamo, da je treba tudi vstati eno uro prej.
Predsednik Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije Roman Žveglič je po poročanju Svet24TV na današnji novinarski konferenci izpostavil primer, da so se učenci na relaciji Zagradec - Novo mesto včasih v šolo vozili pol ure, zdaj pa vožnja včasih traja skoraj dve uri, pri čemer morajo nekateri večkrat prestopiti. Pristojne je pozval, naj "nemudoma ukrepajo in zagotovijo ustrezne frekvence. Glejte, pa ne rabijo biti nič kaj veliko pametni, pogledajo naj, kako je to funkcioniralo lansko šolsko leto."
Težave rešujejo sproti
Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) medtem poudarja, da se ob vsaki zaznani situaciji težave rešujejo takoj. "Ob vsakem začetku novega šolskega leta prevozniki v prvih dneh rešujejo različne situacije z relacijami, urami odhodov in zasedenostjo. Letos pa so te težave ob menjavi sistema postale vidnejše, saj se koncesionarji soočajo z izzivom izvedbe večjega števila relacij," pravi direktor DUJPP Miran Sečki.
Potnike na DUJPP prosijo za razumevanje nastale situacije, pri čemer zagotavljajo, da bodo preverili vse navedbe v sporočilih, ki so jih prejeli, in uvedli ukrepe z izboljšavami. "S situacijami na terenu so seznanjeni tudi pristojni organi in nadzor poslovanja. V seznamu pritožb trenutno podrobneje preverjamo situacije ne izvedbe voženj, za katere v nadzoru poslovanja pripravljamo tudi kazni," je dejal Sečki.
Menijo, da so njihovi vozni redi dobri
Na DUJPP so v sredinem sporočilu za javnost zagotovili, da nobena linja ni bila ukinjena ter da so novi vozni redi, linije in frekvence odhodov usklajene s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajene in izboljšane. "V pripravi novih voznih redov smo sledili smernicam, da obstoječe, dobre vozne rede ohranimo in stanje zgolj nadgradimo, razširimo. Tako smo z novimi voznimi redi koncesionarje pogodbeno zavezali, da od 1. julija 2024 dalje zagotavljajo izvedbo 20-odstotnega povečanja voženj po celi Sloveniji," je dejal Sečki.
Kot pravi, je cilj izboljšav, da bi javni potniški promet uporabljalo več ljudi. V DUJPP še ocenjujejo, da je večina situacij in težav, ki so se ob uvedbi novega režima letnega voznega reda pojavile, hitro rešljivih. V želji po čimprejšnji ureditvi težav sodelujejo z ravnatelji in lokalnimi skupnostmi, so še zapisali.