Frecciarossa

Bo med Ljubljano in Milanom drvela rdeča strela?

R.T.
21. 8. 2024, 09.52
Posodobljeno: 21. 8. 2024, 10.16
Deli članek:

V Slovenskih železnicah so za Svet24TV potrdili, da načrti o vzpostavitvi vlakovne povezave med Ljubljano in Milanom, po kateri bi drvel hitri vlak Frecciarossa, obstajajo, a trenutno še ni mogoče napovedati, kdaj bi lahko ta povezava zaživela.

Profimedia
Italijanski vlak Frecciarossa.

Italijanski hitri vlak Frecciarossa italijanske železniške družbe Trenitalia bo od ponedeljka 16. septembra Gorico neposredno povezoval z Neapljem, je včeraj poročal Primorski dnevnik. Gre za novo progo, ki je posledica Evropske prestolnice kulture 2025 in ki bo po pričakovanjih v obe mesti privabila bistveno več ljudi kot doslej, pozitiven trend pa je mogoče opaziti že v letošnjem poletju. Tako bodo lahko potniki od 16. septembra dalje na vlak vstopili na goriški železniški postaji ob 6.12 uri, v manj kot osmih urah pa bodo brez prestopa prispeli v Neapelj.

Italijanski mediji so sicer že lansko leto napovedovali, da bo letos zaživela tudi povezava med Ljubljano in Milanom. Slovenske železnice so za Svet24TV potrdile, da so se začele aktivnosti z italijanskimi železnicami, ki vodijo k cilju vzpostavitve te nove vlakovne povezave, torej uvedbe enega para vlakov na relaciji Milano – Ljubljana in nazaj, ki bi vozil v sestavi hitrega vlaka Frecciarossa. Tako se Slovenske železnice že pogovarjajo z italijanskimi, da bi rdeča strela čimprej lahko zapeljala tudi po slovenskih tirih. Na slovenski strani z novo vlakovno povezavo povezali Postojno, Divačo in Sežano, na italijanski strani pa bi potniki iz Slovenije imeli priložnost direktnega potovanja v Milano, ob tem pa še v Trst, Benetke, Padovo in Verono. Pojasnili so sicer, da je uvedba vlakovne povezave odvisna od infrastrukture slovenskega železniškega omrežja, pri čemer je ta trenutek zaradi obsežnih del na progi med Ljubljano in Sežano zmogljivost proge zelo zmanjšana.

V Slovenskih železnicah so za Svet24TV obenem dodali, da italijanske železnice zaenkrat še niso pridobile dovoljenja za vožnjo vlakov ETR 700 (Frecciarossa) na območju javne železniške infrastrukture, kar pa je pogoj za vzpostavitev te povezave. Posledično je trenutno težko napovedati, kdaj bi lahko povezava med Milanom in Ljubljano zaživela. Zagotovo je v novem voznem redu še ne bo.