Ivica Todorić je bil nekoč prvi mož Agrokorja in največji tajkun na Hrvaškem. Simbola njegovega uspeha in moči sta predstavljala tudi 24-metrska jahta in helikopter, ki so ju uporabljali člani Todorićeve družine, uradno pa sta bila v Agrokorjevi lasti. Ko je ta bankrotiral, sta bila prodani tudi Todorićevi luksuzni "igrači". Dolgo časa uradno ni bilo znano, kdo ju je kupil. Do zdaj.
Njun novi lastnik je Enes Draganović, avtoprevoznik in hotelir iz Žalca. Širši javnosti je Draganović najbolj znan kot koncesionar državnega Darsa pri avtovlekah. Gre za dejavnost, ki prinaša milijonske dobičke. Njegovo ime se je pojavilo tudi v aferi Litijska. Draganović je bil tisti, ki je primorskemu podjetniku Sebastjanu Vežnaverju posodil denar za nakup poslovne stavbe, ki jo je ta lani za skoraj osem milijonov evrov prodal državi.
Draganoviću je tudi pri kupovanju premoženja iz stečajne mase Agrokorja uspel izjemen posel. Za Todorićevo jahto in helikopter, ki sta bila skupaj ocenjena na nekaj več kot tri milijone evrov, je po naših informacijah plačal le okoli 1,7 milijona evrov, torej skoraj polovico nižji znesek. Kaj je Draganović naredil z njima? In zakaj bi si lahko vložek že v nekaj letih v celoti povrnil?
Ko je Agrokor bankrotiral, so začeli s prodajo Todorićevih luksuznih "igrač"
Maja 2017, mesec dni po odhodu Ivice Todorića, so v Agrokorju napovedali razprodajo poslovno nepotrebnega premoženja. Z izkupičkom so hoteli zakrpati finančno luknjo in rešiti koncern pred propadom.
Čez noč sta se na trgu znašla tudi luksuzna jahta Riva 85 Opera, zgrajena leta 2006, in helikopter Bell 427 IFR, izdelan istega leta. Po takratnih ocenah bi lahko za jahto, ki so jo prodajali za 1,4 milijona evrov, iztržili najmanj dva milijona evrov, za helikopter pa polovico tega. To so potrdile tudi številne ponudbe, vendar so v Agokorju prodajni postopek zaustavili. Banka, ki je imela vpisano zastavno pravico, se ni strinjala s pogoji prodaje.
Kljub temu, da sta Todorićeva jahta in helikopter izgubljala vrednost, njuna hramba in vzdrževanje pa sta upnike stala na sto tisoče evrov, je trajalo več let, da so odvetniki dosegli dogovor. Tako je do njune prodaje prišlo mnogo pozneje, ko Agrokorja ni bilo več oziroma je posloval pod imenom Fortenova.
Po poročanju hrvaškega tednika Express je na dražbi najvišjo ponudbo oddal slovenski podjetnik Enes Draganović, ki je za jahto ponudil 899.999 evrov. Temu naj bi ponudili tudi helikopter in Draganović je ponudbo sprejel. Zanj naj bi plačal nekaj nižji znesek. Tako jahta kot helikopter naj bi bila sicer takrat v precej slabem stanju. Kdaj je potekala dražba, v hrvaškem tedniku niso navedli. Po naših informacijah pa se je to zgodilo leta 2021.
Od kod je prišel denar za nakup helikopterja?
V istem letu je namreč Draganović ustanovil podjetje Vip Copter, ki se je ukvarjalo s helikopterskimi prevozi. Solastnik in partner pri tem poslu je bil Vežnaver, s katerim sta nekaj let prej kupila propadajočo stavbo na Litijski cesti v Ljubljani.
Iz računovodskih bilanc podjetja Vip Copter je razvidno, da je za Todorićev helikopter plačalo 762 tisoč evrov. Ta denar si je moralo izposoditi. Od koga, ni znano. To je bil sicer čas epidemije covid-19, ko je tudi Draganovićev imperij posloval slabo. Samo njegovo osrednje podjetje Draganović pa je v letih od 2020 do 2022 od države prejelo več kot milijon evrov pomoči.
Pomemben posel zanj predstavlja odvoz okvarjenih težkih vozil ali poškodovanih v prometnih nesrečah z avtocest, ki ga opravlja za Dars. Glavnino svetovanja pri teh poslih je za Dars opravila odvetnica Nina Zidar Klemenčič, ki je od državne družbe v dveh letih in pol prejela 316 tisoč evrov. Najdemo jo tudi v aferi Litijska. Njena odvetniška pisarna je pravno svetovala Vežnaverju in za to od njega prejela več kot milijon evrov. Katero od Draganovićevih podjetij je kupilo Todorićevo jahto, iz javno dostopnih virov ni možno ugotoviti.
Draganović s "floto" luksuznih jaht, ki jih oddaja v najem
Draganović je Todorićevo jahto takoj po nakupu poslal na trg. Po naših podatkih jo je leta 2021 prenovil, jo preimenoval v "888" (v numerologiji gre za tako imenovano angelsko število) in jo prepustil podjetjem, ki se ukvarjajo z oddajanjem luksuznih jaht. V visoki sezoni jo je mogoče najeti za 39 tisoč evrov na teden, ob tem pa je potrebno še plačilo drugih stroškov. Zasidrana je sicer v marini Baška Voda blizu Splita, plula pa naj bi pod slovensko zastavo.
To pa ni edina jahta, ki jo je Draganović kupil in jo zdaj oddaja v najem. Kot so razkrili na necenzurirano.si, je v začetku letošnjega leta postal lastnik 30 metrov dolge jahte, za katero je odštel dobrih šest milijonov evrov. Do nakupa je prišlo le nekaj dni po tem, ko je država kupila stavbo na Litijski od Vežnaverja, ta pa je Draganoviću vrnil posojilo z obrestmi.
Tudi ta jahta, preimenovana v No Stress 888, je bila prenovljena takoj po nakupu. Zdaj je zasidrana v isti marini kot Todorićeva jahta, torej blizu Splita. Je novejša, večja, sprejme več ljudi, neprimerljivo višja pa je tudi cena njenega najema. V visoki sezoni je na voljo za kar 120 tisoč evrov na teden.