Velika verjetnost je, da boste nov avto, ki ste si ga zaželeli danes in ste ga pripravljeni danes tudi plačati, dobili šele naslednje leto. Pričakujte, da boste za nov avto plačali za 15, 20 ali celo trideset odstotkov več kot pred korono. Pregled uradnih cenikov razkrije, da se je lani denimo clio 1.0 podražal za 5,5 odstotka, dacia sandero za 16,5 odstotka, peugeot 2008 za 15 odstotkov, opel astra za 10 odstotkov, nissan quashqai za 19 odstotkov in volkswagen passat za 16 odstotkov. To so le lanske podražitve glede na uradne cenike. Ob tem je treba upoštevati, da so prodajalci novih vozil pred pomanjkanjem, ki ga je prinesla epidemija koronavirusa, na uradne cene ponujali tudi deset- in večodstotne popuste.
Skrita rast cen novih vozil
Ker po letu 2030 ne bo več mogoče kupiti novih vozil z motorji na notranje izgorevanje, so se nekateri proizvajalci odločili zagnati obrate za obnovo avtomobilov. Renault je tako zagnal obnovo vozil v svojem največjem francoskem obratu v Flinsu, novembra pa je začel vzpostavljati naslednji obrat v španski Sevilli.
Kot primer omenimo citroen berlingo z dizelskim motorjem, ki so ga še junija 2020 v akcijski ponudbi oglaševali po ceni manj kot 16.000 evrov, po zadnjih podatkih pa bi morali zanj odšteti okoli 25.000 evrov, kar je več kot 50-odstotna podražitev. Da je položaj še malce »hujši«, berlingov z dizelskim in bencinskim motorjem na našem trgu v prihodnje ne bo več, za priljubljeno vozilo z električnim motorjem pa je treba odšteti nekaj manj kot 40.000 evrov. Na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so v zadnjih mesecih že večkrat izpostavili, da se bo treba tako s čakanjem na nov avto kot z rastjo cen – sprijazniti. Pričakovanja, da naj bi se cene v prihodnosti ob normalizirani dobavi znižale, se po njihovem mnenju ne bodo uresničila. Avti se namreč dražijo že zadnjih deset let in se bodo tudi v prihodnje, ne glede na dobave.
Vozila ne bodo cenejša
Zaradi pomanjkanja sestavnih delov, kot so čipi in kabelski snopi, so dobave nekaterih vozil dobesedno ustavljene, medtem ko so vozila z motorji na notranje izgorevanje zaradi vse ostrejših okoljskih zahtev vse dražja. In če se morda odločate, ali kupiti vozilo z motorjem na notranje izgorevanje ali počakati, da bo nakup električnih vozil ugodnejši, vas verjetno čaka razočaranje; trend namreč kaže, da se bodo klasična vozila po cenah približala električnim, in ne obratno.
Rabljena vozila vredna vsak mesec več
Cene rabljenih vozil se višajo tudi na tujih trgih, od koder Slovenci avtomobile radi uvažamo.
Pomanjkanje novih avtomobilov pa močno vpliva tudi na trg rabljenih avtomobilov, tam cene prav tako skokovito naraščajo. Oglejmo si primer berlingu sorodnega peugeot rifterja, ki se je sicer tudi poslovil od motorjev z notranjim izgorevanjem: leta 2020 ste novega rifterja z opremo allure lahko s popusti dobili za okoli 20.000 evrov, rabljena vozila tega letnika, če jih sploh najdete, pa se danes prodajajo po ceni okoli 25.000 evrov. Tudi pri vozilih starejšega letnika se cene znatno višajo. Priljubljeni družinski mali enoprostorec 5008, letnik 2011, ste pred korono, leta 2019, na trgu rabljenih vozil lahko kupili za 4000–4500 evrov, medtem ko se danes, ko so ta vozila tri leta starejša, njihova cena giblje okoli 5000 evrov.
Več povpraševanja po malih vozilih
Podatki največjega mednarodnega spletnega portala za prodajo vozil Autoscout24 kažejo, da so se povprečne cene rabljenih vozil v Nemčiji od leta 2019 povišale za okoli 27 odstotkov. Cena povprečnega oglaševanega avta na Autoscout24 se je z 20.846 dvignila na 26.756 evrov. Glede na to, da velik del rabljenih vozil, ki se prodajajo na našem trgu, prihaja prav iz Nemčije, to rast občutimo tudi mi. Samo med januarjem in februarjem letos so se cene enoprostorcev in kombijev za prevoz oseb povišale za več kot pet odstotkov. Zaradi rasti cen kupci vse bolj povprašujejo po malih vozilih, hkrati je bilo v tem segmentu po podatkih portala Autoscout24 sklenjenih manj poslov, saj vozil ni.