Otrok ne sme biti lastnik pametnega telefona
Veliko staršev se sprašuje, ali njihov otrok preveč časa preživi pred zasloni, katere vsebine so zanj primerne, kako sploh nadzorovati uporabo digitalnih naprav. Prav tako bi radi vedeli, pri kateri starosti lahko svojemu otroku kupijo pametni telefon.

O vseh teh vprašanjih, dilemah in pomislekih so govorili na nedavni okrogli mizi z naslovom Otrok in (ne)uporaba digitalnih naprav, ki jo je skupaj z iniciativo Povezani starši organizirala OŠ Hajdina. Dr. Benjamin Lesjak, predavatelj pri Safe.si (na fotografiji), ki ima večletne izkušnje pri izvajanju izobraževanj in svetovanj za starše, dijake in otroke na področju varne rabe mobilnih naprav ter interneta, je izpostavil, da je vsekakor prvo pravilo, da otrok ne sme biti lastnik telefona, kar pomeni, da mu ga vedno damo samo v uporabo. To pomeni, da si ga ne more kupiti z lastnimi prihranki. V tem primeru ga lahko kadarkoli zahtevamo nazaj. V preteklosti so namreč že imeli primere, da je otrok poklical policijo in obtožil lastno mamo, da mu je ukradla telefon. Med drugim je poudaril še, da bi moral vsak starš sam presoditi o tem, kdaj je njegov otrok dovolj sposoben, da lahko ima svoj pametni telefon, hkrati pa bi ga moral seznaniti tudi s pravili uporabe. Načeloma pa se pri tem vprašanju strinja s pedagogom Markom Juhantom, ki pravi, da lahko ima otrok polno operativen telefon takrat, ko zna samostojno pripraviti za celo družino štiri različne obroke. Staršem svetuje tudi, da naj otroka poučijo o pravilni rabi pametnega telefona, pa tudi o morebitnih pasteh in raznih zlorabah. »Tudi mlajši otroci lahko uporabljajo telefon, vendar samo pod budnim očesom staršev. Vsebine pa morajo biti primerne njihovi starosti. Starši naj upoštevajo tudi starostne omejitve posameznih aplikacij, kot so Tik Tok, Instagram, Viber, Facebook …,« je poudaril Lesjak.
Prekomerna raba je lahko vzrok številnih težav
Petra Šeruga, psihologinja na Dispanzerju za mentalno zdravje v Zdravstvenem domu Ptuj, vse pogosteje opaža, da za čustvenimi, vedenjskimi, učnimi težavami, motnjami hranjenja, znižano samopodobo in mnogimi drugimi težavami stoji neustrezna ali prekomerna raba elektronskih naprav ter slaba ozaveščenost o pasteh interneta. Pri predšolskih otrocih opaža predvsem slabši govorni razvoj.
Kako ravnati, če je otrok z elektronsko napravo zasvojen
OŠ Hajdina: Otroci telefone odložijo v omarici ali pri šolski svetovalni službi
Tudi starši se težko ločijo od svojih telefonov
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se