Trajnost v vsakem paketu: DS Smith z rešitvami iz papirja in kartona namesto plastike
Vodilno podjetje za proizvodnjo kartonske embalaže, DS Smith, ki preko treh velikih obratov deluje tudi v Sloveniji, je na družbenih omrežjih zagnalo novo mednarodno kampanjo z naslovom "Let Plastic Go Out of Fashion", s katero opozarja na hitro rastoči problem plastičnih ovojev in vrečk v spletni prodaji oblačil in obutve.

V podjetju so predani soustvarjanju gospodarstva, ki za seboj pušča čim nižji ogljični odtis in deluje v sožitju z naravnim okoljem, trajnost pa tako predstavlja temeljni del poslovanja podjetja. Skupaj s fundacijo Ellen MacArthur so ustvarili načela krožnega oblikovanja, po katerih se ravnajo, ko ustvarjajo embalažo prihodnosti. Pri razvoju svojih embalažnih rešitev stremijo k načelom zmanjšanja odpadkov in daljše uporabe materialov – pri DS Smith temu pravijo krožna embalaža.
Kampanja »Let Plastic Go Out of Fashion«, z jasnim pozivom k potrošniškim in proizvodnim spremembam
V Sloveniji smo leta 2019 prepovedali brezplačno delitev plastičnih vrečk v fizičnih trgovinah. Namen pa - znižanje porabe pod 40 vrečk na osebo letno. Ne glede na to in številne kampanje s pozivi k zmanjšanju porabe plastike za enkratno uporabo, spletna modna industrija še vedno ustvarja vse več plastičnih odpadkov. DS Smith se na ta izziv odziva z rešitvami iz reciklabilnih materialov brez plastike, spodbuja trajnostne prakse v embalažni industriji, s kampanjo "Let Plastic Go Out of Fashion" pa podjetje nadaljuje dolgoročna prizadevanja za zmanjševanje plastike v embalaži. Podjetje je do danes že odstranilo več kot milijardo kosov plastične embalaže – kar 16 mesecev pred ciljem njihove trajnostne strategije, zastavljenim za leto 2025. Trajnostne rešitve pa razvijajo tudi za druge sektorje. V farmaciji na primer ponujajo varno, polnoreciklabilno - okolju prijazno embalažo, skladno z visokimi standardi industrije, izpostaviti pa velja tudi sodelovanje s Skupino Panvita, kjer so s kartonsko embalažo »Easy Bowl« zmanjšali porabo plastike za do 85 %. Z nekaterimi največjimi podjetji iz industrijskega sektorja, kot so TPV, Danfoss in BSH, pa intenzivno razvijajo zaščitne elemente in inserte iz valovitega kartona, ki bodo nadomestili stiroporne. Z novo kampanjo želi DS Smith okrepiti pritisk na spletne trgovce in zakonodajalce ter spodbuditi hitrejši prehod na trajnostne embalažne rešitve, tudi v zavedanju potrošnikov. Po podatkih anketne raziskave, ki jo je v šestih državah februarja 2025 izvedlo podjetje Censuswide, kar 74 % vprašanih meni, da bi morali plastične vrečke v spletnih modnih trgovinah opustiti, če obstajajo alternative. 67 % potrošnikov ima raje papirnato ali kartonsko embalažo kot plastično, 51 % pa jih zaradi količine plastične embalaže, v katero so zapakirani modni izdelki v spletni prodaji, čuti krivdo. Pri tem potrošniki odgovornost za spremembo največkrat pripisujejo proizvajalcem embalaže (41 %), sledijo trgovci (35 %) in vlade (23 %). DS Smith ob teh podatkih poziva k zakonodajnim spremembam, ki bodo bolj ustrezale sodobnim nakupovalnim navadam in pospešile prehod na materiale, primerne za ponovno uporabo.
Tudi potrošniki si torej želijo sprememb, kar pa opažajo tudi pri DS Smith. Embalaža je namreč prva stvar, ki jo potrošniki opazijo, ko prejmejo izdelek. Kot primer dobre prakse podjetje ponosno izpostavlja sodelovanje z modnim velikanom Zalando, ki je s pomočjo DS Smithovih rešitev uspešno in v celoti prešel na papirnato embalažo za spletne pošiljke – tudi v Sloveniji. Po podatkih Zalanda je ta prehod na reciklabilno embalažo prinesel kar 16-odstotno povečanje zadovoljstva strank. Kot del rešitve DS Smith tudi preko razvojnikov v Sloveniji razvija in trži več inovativnih papirnatih rešitev za sekundarno embalažo, kot so kartonaste kuverte Fastpak ter poštne škatle Tape Back in Safe Sender. Pri DS Smith ob tem izpostavljajo: "Na voljo je že veliko papirnih in kartonskih alternativ za sekundarno embalažo, zato je najbolj smiselno, da se najprej osredotočimo prav na ta segment. Menimo, da lahko tako mi kot tudi spletne modne blagovne znamke naredimo več. S tem bomo povečali stopnjo recikliranja in zagotovili daljšo življenjsko dobo materialov." Pri DS Smith poudarjajo, da rešitev torej že obstaja – zamenjava sekundarne plastične embalaže s papirjem in kartonom, kar tudi nekateri njihovi naročniki že udejanjajo. Embalaža na osnovi naravnih vlaken in papirja je široko dostopna alternativa, obenem pa je pogosto tudi 100 % reciklabilna.


Plastična embalaža v številkah: trenutna realnost spletne mode

Podjetje Development Economics je za DS Smith opravilo raziskavo iz katere izhaja, da, naj bi bilo do leta 2030 na šestih največjih evropskih trgih (Združeno kraljestvo, Francija, Nemčija, Italija, Španija in Poljska) porabljenih več kot 22 milijard plastičnih vrečk za sekundarno embalažo spletnih modnih pošiljk – skoraj 10 milijonov na dan. Le 7 % teh vrečk se reciklira, kar 93 % pa jih konča na odlagališčih ali v sežigalnicah. Tudi v Sloveniji, kljub ukrepom za zmanjšanje uporabe plastike, količina plastičnih odpadkov iz embalaže še narašča. Leta 2022 je vsak prebivalec ustvaril rekordnih 26,9 kg. Medtem ko so trgovci v fizičnih trgovinah množično opustili plastične vrečke (v Veliki Britaniji se je poraba plastičnih vrečk po uvedbi dajatve zmanjšala za 98 %), modna industrija pri spletni prodaji še vedno v veliki meri uporablja plastiko. Na Poljskem in v Španiji je kar 98 % pošiljk še vedno pakiranih v plastično embalažo, žal tudi v Nemčiji delež embalaže na osnovi naravnih vlaken, kot sta papir in karton, ne preseže 10 %. V prihodnjih letih se pričakuje najhitrejšo rast uporabe plastičnih vrečk prav na Poljskem (za 102 %) in v Španiji (za 78 %), kar iz trajnostnega vidika seveda ni dobro. Poleg tega je ključnega pomena tudi optimizacija velikosti embalaže. Raziskava DS Smith je namreč pokazala, da se vsako leto v Združenem kraljestvu zaradi neustrezno prevelikih embalaž transportira 85 milijonov kubičnih metrov zraka, kar predstavlja volumen več kot 34.000 olimpijskih bazenov. To povzroča skoraj 5 milijonov nepotrebnih dostavnih poti in 86.071 ton presežnih emisij CO₂ letno. Upamo lahko, da se bo omenjena potrošnja plastike po evropskih državah, vključno s Slovenijo zmanjševala ter da bodo potrošniki še bolj posegali po trajnostnih embalažnih rešitvah. Posledično to sili proizvajalce k uvajanju trajnostnih sprememb.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se