Temno ozadje potrošništva: Kdo potrebuje sto milijard kosov oblačil
Dokumentarec »Kupite zdaj« razkriva temne plati potrošništva ter opozarja, da brez prelomnih dejanj ostajajo šokantna dejstva preslišana.

»V preteklosti sem tudi sama kupovala mnogo več, predvsem oblačil, kot sem sploh potrebovala, in ujela sem se, da z nakupi, s tem da imam vedno nekaj novega, pravzaprav kompenziram svoje notranje nezadovoljstvo. Vsakdo, ki se najde v mojih besedah, zelo dobro ve, da nič, kar prihaja od zunaj, ne more prinesti zadovoljstva znotraj,« pravi Saša Einsiedler, ki se je že pred leti odločila, da v umazani igri manipulativnega marketinga in pretiranega potrošništva, ki precej hitreje, kot si mislimo, uničuje naš planet, ne bo sodelovala.
Ker nas nekatere trgovine že septembra mamijo v božično nakupovalno mrzlico, vam v premislek, preden postrgate po svojem bančnem računu, svetujemo ogled dokumentarca Kupite zdaj! (»Buy Now! The Shopping Conspiracy«), ki ga sicer že nekaj mesecev vrtijo na Netflixu.

Film razkriva temne plati potrošništva in šokantno statistiko. Zgodbe, opozorila in pozive, da je zadnji čas, da nekaj storimo, smo že večkrat slišali, a dokler se ne bo zgodilo nekaj prelomnega, nas v nebo vpijoča dejstva ne bodo predramila. Če ne bo vsakdo pri sebi razmislil, kako vsaj malo izstopiti z vlaka potrošniške mrzlice in pomagati planetu, ki se duši pod odpadki, nas ne čaka nič dobrega.
»Če bi imel čarobno palčko, bi poskrbel, da bi vsa podjetja, ki proizvajajo izdelke široke potrošnje, najsi bodo avtomobili, modna industrija, elektronske naprave, hrana, morala imeti tudi strategijo ravnanja s svojimi odpadki,« je dejal eden od vodilnih delavcev v eni od korporacij, ki nam v filmu razkrivajo ozadja – od najrazličnejših psiholoških trikov do premišljenih taktik, ki jih podjetja uporabljajo, da bi nas spodbujala k nenehnemu trošenju.
»To je dobro zamišljena kompleksna znanost,« med drugim pove nekdanja oblikovalka uporabniške izkušnje pri Amazonu. Analizirajo psihološke profile potrošnikov, nakupovalne strani so prilagojene spodbujanju nepremišljenega nakupovanja celo z obliko in barvami.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 38, 23. september 2025.
Revija je na voljo tudi v spletni trafiki.

E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se