
Zakaj je nujna vrnitev dijakov k praktičnemu pouku?
Pred časom je po spletu krožila šala, kako v novih razmerah izgleda praktični pok na daljavo: dijak gleda risani film A je to, da se kaj nauči od legendarnih »mojstrov« Pata in Mata ... Na srečo gre samo za šalo, a izvajanje praktičnega pouka je za srednje šole v teh časih res velik izziv. Nekateri ravnatelji ugotavljajo, da se učitelji lahko trudijo in počnejo vse mogoče, a rezultat ne more biti enak kot v času običajnega pouka. V treh celjskih srednjih šolah smo preverili, kako se spopadajo z novimi razmerami.

»Naša šola ob zaprtju ni imela nobenega okuženega. Ne vidimo razloga, da se vsaj praktični pouk za poklicno in nižje poklicno izobraževanje ne bi vrnil v šolske delavnice,« meni Saša Silovšek, ravnateljica Srednje šole za storitvene dejavnosti in logistiko ŠCC. A za zdaj ne kaže, da bi bilo to izvedljivo, niti šolski predlog o oblikovanju manjših skupin pri praktičnem pouku ni uspel.
Šole v teh časih tudi težje zagotovijo, da se lahko dijaki praktično usposabljajo z delom pri delodajalcih (PUD), kar predstavlja velik del poklicnega izobraževanja. Mnoge dejavnosti so v teh časih zaprle vrata in dijaki nimajo možnosti opravljanja PUD. Si predstavljate frizerko ali avtoserviserja brez praktičnih izkušenj?
Nekateri ne morejo k delodajalcem
Kot pravi Saša Silovšek, v šoli ne vidijo večjih težav za dijake v programih 4-letnega srednjega strokovnega izobraževanja, saj ti nimajo veliko praktičnega pouka niti PUD (14 dni v drugem in 14 dni v tretjem letniku). »Logistični tehniki so na primer na usposabljanju pri delodajalcih, kjer delajo, v tekstilni dejavnosti pa smo to prestavili na čas, ko bodo lahko spet delali,« pravi Silovškova. »Najtežje je tistim v poklicnem izobraževanju, kjer dijaki potrebujejo tudi veliko veščin. Ta del izobraževanja trenutno zelo trpi,« opozarja. Dijaki v teh programih (frizerke, avtoserviserji in avokaroseristi) imajo tri tedne usposabljanja pri delodajalcu, v tretjem letniku celo polovico šolskega leta. Če so minule tedne avtoserviserji in avtokaroseristi še lahko hodili na PUD, dokler ni bil ustavljen javni prevoz in zato niso mogli na delo, pa to za frizerke ne velja, saj so saloni že nekaj časa zaprti. »Namesto prakse imajo redni pouk, PUD bodo imeli, ko bo to mogoče. Težava je tretji letnik, kjer bi morali biti dijaki pri delodajalcih že nekaj časa. In še vse do sredine januarja. Učitelji prakse jim dajejo navodila za delo, delajo z njimi na daljavo, kot bi imeli praktični pouk v šoli. Olajševalna okoliščina je, da lahko frizerji doma vendarle vadijo, se pripravljajo na zaključni izpit, ki je delno tudi teoretični. A vse to ni isto kot delo v salonu, pri tem bodo imeli ti dijaki velik primanjkljaj,« je prepričana sogovornica.
Tudi pri izvajanju praktičnega pouka v šoli imajo vsi učitelji prakse težave z doseganjem ciljev. »Razmeram so se prilagodili tako, da so v ta čas uvrstili vsebine, ki zahtevajo več teoretične razlage ter manj veščin in ročnih spretnosti. A počasi tudi teh teoretičnih vsebin zmanjkuje.« Praktične stvari tako učitelji dijakom predstavijo s pomočjo posnetkov pri delu v delavnicah in s kratkimi filmi, da imajo dijaki čim bolj nazoren prikaz dela.
Foto: arhiv SŠSDL
Preberite več v Novem tedniku
Preberite tudi
Trenutno
7 °C
Oblačno
petek, 14. 3
Deževno
sobota, 15. 3
Deževno
nedelja, 16. 3
Deževno
7-dnevni obeti