Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ob zaključku projekta Erasmus+


zapisala koordinatorica projekta Marija Klančar, OŠ Mirna
14. 7. 2016, 08.30
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_zz__1_.jpg
_zz.jpg

Na Osnovni šoli Mirna na Dolenjskem v mesecu avgustu 2016 zaključujemo dvoletni projekt, ki je potekal pod okriljem evropskega programa Erasmus+. Program je namenjen sodelovanju na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa od 2014 do 2020. Namen je učencem, dijakom, študentom in učiteljem omogočiti študij, usposabljanje, pridobivanje delovnih izkušenj ali opravljanje prostovoljnega dela v tujini.

Na naši šoli smo se odločili za projekt, ki bi pripomogel k večji splošni razgledanosti učencev, večjemu zanimanju za učenje tujih jezikov, boljšemu poznavanju drugih evropskih kultur in krepitvi evropske identitete.

Projekt z imenom »Z jeziki v Evropo« je bil razdeljen na dva dela. V prvem delu so se vse tri učiteljice tujih jezikov (angleščine in nemščine) udeležile izobraževanj v Veliki Britaniji in Nemčiji, kjer so pridobile nova znanja s področja metodologije, zgodovine, sociologije ter osvežile svoje znanje jezika. Na teh izobraževanjih so razširile tudi svojo socialno mrežo (učitelji tujih jezikov iz različnih evropskih držav) in s tem povečale možnosti za bodoče sodelovanje.

V drugem delu so se učiteljice po končanem izobraževanju lotile prenove letnih delovnih načrtov. V ure pouka so vnesle spremembe, ki so sledile ciljem projekta: poudarek na uporabnosti tujih jezikov, dopisovanje z vrstniki iz drugih evropskih držav s pomočjo e-Twinninga, vnašanje evropskih tem v pouk, povezovanje tujega jezika z drugimi predmeti (geografija, zgodovina, domovinska in državna kultura ter etika), …

Zdaj, ko se projekt približuje koncu, nastopi evalvacija našega dela. Potek projekta smo redno spremljali in ocenjevali njegovo uspešnost. Že zdaj lahko trdimo, da je motiviranost učencev visoka. Učenci so izpolnili vprašalnik, s katerim smo do neke mere lahko ocenili njihovo poznavanje držav, katerih jezike se učenci na naši šoli učijo. Po anketi lahko rečemo, da veliko večino učencev učenje tujih jezikov zanima in se jim njihovo znanje jezikov zdi uporabno. Zanimajo se tudi za izvedbo mednarodnih projektov. Učenci dobro poznajo tipične lastnosti držav, katerih jezikov se učijo. Nekoliko slabše jim gre pri poznavanju Evropske unije, a tudi tu rezultati ankete niso zelo slabi.

Po anketi lahko sklepamo, da je klima med učenci pozitivna. Učenci so motivirani za delo in učenje tujih jezikov jih veseli. Ravno to je bil eden izmed glavnih ciljev projekta Erasmus+ in z gotovostjo lahko trdimo, da so izobraževanja učiteljic in projektne aktivnosti pripomogle k takšnemu stanju med učenci.

Od projekta ne pričakujemo samo kratek učinek za čas trajanja projekta ampak tudi dolgoročne učinke (boljše znanje tujih jezikov ob koncu osnovnega šolanja, večja uspešnost učencev v nadaljnjem šolanju, povezovanje z Evropo – nadaljnji projekti). Glede na to, da ocenjujemo projekt kot uspešen, bomo s takšnim načinom poučevanja nadaljevali tudi v bodoče.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.