© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Koralm
Čas branja 1 min.

Drama ob odprtju nove avstrijske železniške proge: Za vlakom se je pokadilo


S.R.
12. 12. 2025, 16.03
Posodobljeno
18:40
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

V Avstriji so po več desetletjih načrtovanja in nato gradnje odprli novo železniško progo med Gradcem in Celovcem, a ni šlo brez težav.

avstrijski vlak
Profimedia
Vlak po novi progi za pot od Gradca do Celovca potrebuje vsega približno 40 minut (fotografija je simbolična).

Vlaki so danes prvič zapeljali po novi želelzniški progi, ki povezuje avstrijsko Štajersko in Koroško, natančneje Gradec in Celovec. Nova, 130 kilometrov dolga proga Koralm oziroma Goliška železnica je pot med mestoma skrajšala na 41 minut. Celoten proces od načrtovanja do gradnje in končnega odprtja je trajal kar tri desetletja, na progi pa se nahaja tudi eden najdaljših predorov na svetu.

Kot poročajo avstrijski mediji, je danes prvi vlak, ki je zapeljal po progi, za pot od Celovca do Gradca potreboval le 39 minut, a je nato sledila drama. Na štajerskem koncu predora so namreč kmalu po tem, ko je skozi peljal vlak, na katerem je sedel tudi avstrijski predsednik Alexander Van der Bellen, opazili dim, kar je za Kleine Zeitung potrdil eden od očividcev. Vzrok še ni znan, ta odsek proge pa so začasno zaprli.

Malo po 15. uri so se na vzhodnem delu predora, nedaleč od Deutschlandsberga, zbrali številni gasilci, prispel pa je tudi posebni vlak avstrijskih železnic ÖBB, opremljen za reševalne akcije. Malo po 16. uri so v avstrijskih železnicah nato sporočili, da je nevarnost minila in da bo proga kmalu znova odprta. In res je čez nekaj časa z daljšo zamudo po progi in skozi predor že zapeljal nov vlak. 

V avstrijskih železnicah so pozneje sporočili, da se iz predora v resnici ni vil dim, temveč je šlo za prah. Po poročanju Kronen Zeitung so jim prikimali tudi strokovnjaki iz nemških železnic, ki so dejali, da usedline prahu po odprtju novega predora niso nič nenavadnega.

Gre sicer za kar 5,9 milijarde evrov vreden projekt, za katerega so gradbena dela stekla že davnega leta 1999. Osrednji del proge je 33 kilometrov dolg predor Koralm, eden najdaljših železniških predorov na svetu. Skozi predore poteka skupno 50 kilometrov nove povezave. V okviru projekta so zgradili tudi več kot 100 mostov, poroča STA.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.