Pravice potnikov: Kaj storiti, če vam letalska družba odpove let
Čeprav naj bi ukinitve letov prizadele le notranje lete v ZDA, ni odveč, če spomnimo, kakšne so pravice potnikov v primeru odpovedi.
ZDA so se konec tedna znašle v največjem letalskem kaosu v zadnjih letih. Zaradi pomanjkanja kontrolorjev letenja in drugega osebja so letalske družbe v soboto odpovedale več kot 1400 letov, še približno 6000 jih je imelo dolge zamude.
Razpad sistema
Gre za posledico 40 dni trajajoče proračunske blokade ameriške vlade, zaradi katere številni javni uslužbenci – med njimi tudi kontrolorji poletov – že tedne delajo brez plačila. Del jih je na bolniški, drugi so dali odpoved, kar je povzročilo popoln razpad sistema. Ameriška agencija za letalsko varnost (FAA) je sporočila, da zaradi pomanjkanja osebja ne more več zagotavljati varnosti ob polni obremenitvi, zato je odredila postopno zmanjševanje števila letov na 40 največjih letališčih. Če se kriza v kongresu ne reši, bi lahko že prihodnji teden odpovedali še deset odstotkov vseh letov.
Medtem so prizadeti potniki prisiljeni ure in ure čakati na letališčih, številni pa so obtičali daleč od doma. Mnogi opozarjajo, da jim letalske družbe ne ponujajo ustreznih informacij o nadomestnih letih ali povračilih. "Razumemo frustracije potnikov, a varnost mora biti vedno na prvem mestu," so sporočili z FAA in dodali, da bodo lete obnovili takoj, ko bo vladno financiranje spet vzpostavljeno.
Kaj pa lahko potniki v tem primeru naredijo?
Zaradi ameriškega letalskega kaosa, ki je prizadel že več kot tri milijone potnikov, se mnogi sprašujejo, kaj lahko storijo v primeru odpovedi ali daljših zamud letov – doma ali v tujini.
Po evropski zakonodaji ima potnik v primeru odpovedi leta pravico do izbire: lahko zahteva povračilo denarja za vozovnico ali preusmeritev na drug let do končnega cilja.
Če mora potnik na nov let čakati več ur ali celo čez noč, mu mora prevoznik zagotoviti nastanitev v hotelu, obroke in prevoz do prenočišča.
Tudi razlog za odpoved ni pomemben
Pravice veljajo ne glede na vzrok, so poudarili na Evropskem potrošniškem centru. Poleg tega je potnik upravičen do odškodnine, katere višina je odvisna od dolžine leta in zamude. A pozor: če ste o odpovedi obveščeni več kot 14 dni vnaprej, odškodnine ni. Če se odpoved zgodi zaradi izrednih razmer, na primer slabega vremena, političnih nemirov ali stavke, prevoznik odškodnine ni dolžan plačati.
Nasvet: že na letališču zahtevajte pisno potrdilo o odpovedi in shranite vse dokumente – vstopne kupone, karte in uro dejanskega poleta. To je nujno za uveljavljanje odškodnine.
V ZDA pa veljajo nekoliko drugačna pravila. Tam potnik dobi povračilo, če se odloči, da ne bo potoval, potem ko je let odpovedan ali močno zamaknjen (za več kot 3 ure pri notranjih in 6 pri mednarodnih letih). Če pa potnik sprejme nadomestni let, ni upravičen do odškodnine, razen če pot traja občutno dlje od prvotno načrtovane.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se