© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Drama v Avstraliji
Čas branja 2 min.

Zlom omrežja: klici na pomoč niso delovali 13 ur, umrlo več ljudi


D.K.
22. 9. 2025, 08.25
Posodobljeno
09:01
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Več kot 600 klicev na nujne službe ni bilo uspešnih zaradi okvare sistema.

urgenca
Profimedia
Več kot 600 klicev na nujne službe ni bilo uspešnih zaradi okvare sistema.

Avstralski telekomunikacijski velikan se sooča z resnimi posledicami po 13-urnem izpadu storitev, med katerim prejšnji teden stotine ljudi ni uspelo poklicati nujnih služb.

Optus v središču škandala zaradi smrti uporabnikov

Optus, eden od dveh največjih nacionalnih ponudnikov telekomunikacijskih storitev, je potrdil, da so najmanj tri osebe umrle, glavni izvršni direktor podjetja pa se je opravičil družinam in javnosti zaradi popolnoma nesprejemljive napake.

Oblasti trdijo, da je incident povezan z več smrtnimi primeri. Avstralski uradniki so obljubili, da bo telekomunikacijski gigant Optus nosil znatne posledice zaradi izpada sistema, ki se povezuje z več smrtnimi primeri.

Zamuda pri obveščanju

Podjetje je pod hudimi kritikami zaradi počasnega in premalo preglednega ukrepanja. Avstralski regulator za medije in komunikacije (Acma) je sprožil preiskavo, potem ko se je izkazalo, da je Optus kar 40 ur čakal, preden je javnost obvestil o težavi, regulator pa sploh ni bil obveščen, dokler napaka ni bila odpravljena, kar je v nasprotju s standardnimi pravili.

Po podatkih več kot 600 klicev na nujne službe ni uspelo, največ v Južni in Zahodni Avstraliji ter Severnem teritoriju. Vsaj dva klica na številko »triple-0« (000) nista uspela niti v jugozahodnem delu Novega Južnega Walesa.

urgenca
Profimedia
Avstralski telekomunikacijski velikan se sooča z resnimi posledicami po 13-urnem izpadu storitev.

Za napako so se opravičili, svojcem umrlih izrekli sožalje

Na novinarski konferenci v petek je izvršni direktor Stephen Rue navedel, da je bil vzrok tehnična napaka, odkrita med nadgradnjo omrežja.

Preberite še

Po obnovitvi storitev so izvedli preverjanja, pri katerih je bilo potrjeno, da so umrle tri osebe, med njimi deček. Policija je kasneje navedla, da je »malo verjetno«, da je bila napaka neposreden vzrok teh smrti. Oblasti v Zahodni Avstraliji pa sumijo, da je umrla še četrta oseba, ker njen klic na nujno pomoč ni uspel.

Rue je priznal, da podjetje za prekinitev ni vedelo celih 13 ur, kljub številnim pritožbam uporabnikov, ki niso bile ustrezno obravnavane.

»Želim še enkrat izraziti svojo globoko sožalje zaradi zelo žalostne izgube življenja štirih ljudi, ki niso mogli dobiti nujnih služb v trenutku, ko so jih najbolj potrebovali,« je izjavil v nedeljo. »Lahko zagotovim, da bodo sprejeti ukrepi, da se kaj takega nikoli več ne ponovi.«

Ni bilo prvič

Iz Acme so sporočili, da so globoko zaskrbljeni zaradi razmer in načina, kako je podjetje ukrepalo: »Avstralci morajo imeti možnost kontaktirati nujne službe vedno, ko potrebujejo pomoč. To je najosnovnejša odgovornost vsakega telekomunikacijskega operaterja.«

Regulator je že prej ugotovil, da je Optus leta 2023 onemogočil dostop do nujnih služb za 2145 ljudi, nato pa ni izvedel preverjanj za 369 uporabnikov. Takrat je bilo podjetje kaznovano z več kot 12 milijoni avstralskih dolarjev.

Preiskava še vedno poteka.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.