© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Raziskava TALIS 2024
Čas branja 2 min.

Vsak peti osnovnošolski učitelj razmišlja o odhodu iz poklica


A.S.
STA
7. 10. 2025, 12.37
Posodobljeno
13:14
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Kot največje vire stresa navajajo ustrahovanje in žalitve učencev, preveč ur pouka ter izzive pri upoštevanju raznolikosti med učenci.

Barbara Japelj Pavešić s Pedagoškega inštituta,.jpg
Robert Balen
Barbara Japelj Pavešić s Pedagoškega inštituta

Slovenski osnovnošolski učitelji so v povprečju stari 45 let, srednješolski 48 let, kar je primerljivo z državami OECD, kaže mednarodna raziskava TALIS 2024. Kot največji dejavnik stresa navajajo ustrahovanje in žalitve, preveč ur pouka in upoštevanje raznolikosti učencev. Petina iz tretjega triletja OŠ jih namerava v petih letih zamenjati poklic.

Ustrahovanje in preveč pouka

Preberite še

Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so danes predstavili rezultate mednarodne raziskave poučevanja in učenja v šolah TALIS 2024, ki jo v Sloveniji koordinira Pedagoški inštitut. Kot je na novinarski konferenci navedla Barbara Japelj Pavešić s Pedagoškega inštituta, je bilo glede na podatke iz raziskave lani 32 odstotkov osnovnošolskih učiteljev starejših od 50 let (leta 2018 39 odstotkov), med srednješolskimi pa je bilo takih 49 odstotkov (leta 2018 46 odstotkov).

Petina razmišlja o odhodu iz poklica

Po podatkih iz raziskave so največji dejavniki stresa v Sloveniji ustrahovanje in žalitve učencev, preveč ur pouka ter upoštevanje raznolikosti učencev. Ti dejavniki so po besedah Japelj Pavešić glavni razlogi za strah tudi drugje po svetu. V Sloveniji je med učitelji v zadnjem triletju osnovne šole (OŠ) zadovoljstvo od leta 2018 do 2024 padlo z 90 odstotkov na 85 odstotkov. Skoraj petina slovenskih učiteljev v zadnjih treh letih OŠ ima namen v petih letih zamenjati poklic, kaže raziskava.

Učitelji si želijo več dodatnih usposabljanj

Učitelji so izrazili tudi visoke potrebe po nadaljnjem izobraževanju in usposabljanju na svoji poklicni poti, več kot polovica si jih želi denimo dodatna izobraževanja za podporo socialnemu in čustvenemu učenju učencev, glede vodenja razreda in tudi sodelovanja med učitelji in starši, manj pogosto pa so navajali izobraževanja za svoja predmetna področja, iz vsebinskih področij in vodenja šole, je pojasnila Japelj Pavešić.

Digitalna orodja vidijo kot priložnost, ne grožnjo

Po njenih besedah se je v raziskavi izkazalo, da imajo naši učitelji pozitivno stališče do uporabe digitalnih orodij. Jih pa v Sloveniji le tretjina meni, da uporaba digitalnih virov in orodij učence odvrača od učenja, medtem ko je v povprečju v OECD takih polovica.

TALIS je mednarodna raziskava poučevanja in učenja v šolah, ki od leta 2008 zbira mnenja učiteljev in ravnateljev o poučevanju, delovnih pogojih in šolskem okolju. Slovenija je v njej sodelovala v letih 2008, 2018 in 2024, namenjena pa je predvsem oblikovalcem politik, raziskovalcem, učiteljem in ravnateljem ter služi kot podlaga za izboljšavo izobraževalnih sistemov. V tokratni raziskavi je sodelovalo 55 držav in izobraževalnih sistemov ter več kot 250.000 učiteljev. Iz Slovenije je bilo vključenih 10.805 osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.