© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Šolsko ministrstvo zavrača kritike AIS


lokalno
3. 9. 2008, 00.00
Posodobljeno
13:40
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

os_brsljin2.jpg
Ministrstvo priznalo, da se razmere počasneje izboljšujejo na Dolenjskem.

##IMAGE-2226409##

Na šolskem ministrstvu zavračajo očitke Amnesty International Slovenije (AIS), da niso uspeli zagotoviti mehanizmov za večjo vključenost romskih otrok v izobraževanje. Kot so sporočili, je napredek v tem smislu viden, kar priznavajo tudi v AIS, MŠŠ pa je poleg tega sprejelo tudi ukrepe, kot je npr. poklicni standard za romskega pomočnika.

Na ministrstvu poudarjajo, da želijo večjo vključenost romskih otrok dosegati z ustreznimi standardi in normativi za vrednotenje pedagoškega dela, z večjim vlaganjem v implementacijo za ta namen predvidenih ukrepov ter z dejavnostmi, ki jih izvajajo javni zavodi, še posebej zavod za šolstvo.

"Pri tem zagotovo še ne moremo biti povsem zadovoljni z uspešnostjo vključevanja učencev Romov, vendar je, kot priznava tudi sam AIS, viden nek napredek," poudarjajo na ministrstvu. Pri tem priznavajo, da so uspehi večji v Prekmurju in da so premiki na Dolenjskem počasnejši, vendar gre po njihovo za "proces, ki smo ga začeli intenzivno spremljati šele zadnjih nekaj let".

Prav skupno delo države in Zveze Romov, ki ga pozdravlja tudi AIS, po oceni MŠŠ zavrača očitek o netransparentnosti in ignoriranju civilne družbe.

Na šolskem ministrstvu opozarjajo tudi na področje zakonodaje. Tako so spomnili, da je v lani sprejeti noveli zakona o osnovni šoli, v kateri so predpisane globe za starše, ki ne vpišejo otrok v šolo oz. ne poskrbijo, da otroci obiskujejo pouk. Iz zakonskih določil je, tako MŠŠ, "jasno in obvezujoče" zapisano, da morajo učenci obiskovati pouk in ne biti zgolj vpisani.

Ob tem na MŠŠ poudarjajo tudi svojo pobudo za pripravo in sprejem poklicnega standarda za romskega pomočnika in romskega koordinatorja. Ugotavljajo pa, da "z zgolj administrativnimi ukrepi, ki jih je sprejemala država na tem področju, nismo bili uspešni". Da bi učenec devet let obiskoval en razred, kot so v ponedeljek navajali v AIS, pa po prepričanju ministrstva ni mogoče, ker šola že prej sproži ustrezne postopke obravnave.

V MŠŠ so mnenja, da AIS nima razloga za zaskrbljenost glede Osnovne šole Bršljin, kjer je ministrstvo dodelilo večje število ur za dodatno strokovno pomoč učencem, na šoli pa je s svetovanjem o didaktiki poučevanja ter preverjanja in ocenjevanja bolj navzoč tudi zavod za šolstvo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.