Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Slovenija, Podravje : Bralna pismenost mladih ni prav bleščeča


Mojca Vtič
18. 1. 2020, 18.20
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Znati izluščiti bistvo in razumeti prebrano – izziva, ki slovenskim osnovnošolcem in dijakom povzročata vse več preglavic. To so pokazali tudi rezultati mednarodne raziskave PISA 2018, ki kažejo stabilnost dosežkov pri matematični pismenosti ter (manjši) upad v dosežkih pri bralni in naravoslovni pismenosti slovenskih učencev in učenk.

Arhiv Štajerskega Tednika

Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija še vedno dosega rezultate nad povprečjem 79 držav, ki so bile zajete v raziskavo, vendar ne gre spregledati, da so se slovenski učenci in učenke pri bralni pismenosti odrezali slabše kot leta 2015 (najvišje rezultate so dosegli učenci in učenke iz Kitajske in Singapurja).

Kaj je bralna pismenost in zakaj je pomembna

»Je sposobnost razumevanja prebranega, je temelj za uspešnost otrok in odraslih pri čemerkoli,« je pojasnila ravnateljica največje ptujske osnovne šole Tatjana Vaupotič Zemljič. »Bralno pismen je torej tisti, ki zmore v današnji poplavi informacij prepoznati sporočilo, ki zna izluščiti bistvo. In to je danes resničen problem, ki ga z učitelji nagovarjamo z najrazličnejšimi pristopi in strategijami. Namreč mnogi otroci danes ne zmorejo povedati bistva na primer pesmice, ne razumejo, kaj jih besedilna matematična naloga sprašuje.«

Eden izmed razlogov za tovrstne težave učencev in učenk je tudi odpor do branja.

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.