Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Prometna pretočnost
Čas branja 2 min.

Končno znan datum, ko bodo končana dela na priključku Dragomer


G.G.
STA
16. 6. 2025, 14.45
Posodobljeno
16:02
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Premier Robert Golob je v parlamentu govoril tudi o problematiki slovenskih avtocest.

avtocesta, zastoj, ljubljanska obvoznica.jpg
Sašo Švigelj
Vsakdanji pojav.

Poslanec SDS Danijel Krivec je v poslanskem vprašanju, ki ga je naslovil na premiera Goloba, želel slišati kratkoročne in dolgoročne ukrepe, s katerimi bo vlada začela odpravljati zastoje na avtocestah. Prometna pretočnost je namreč po njegovih besedah v zadnjem obdobju upadla, soočamo se z vse daljšimi zastoji, tovorni promet se povečuje, prometna varnost pa se je poslabšala.

Golob, ki je spomnil na 30-letno obdobje, ko se je tudi sam dnevno vozil med Ljubljano in Primorsko, problematiko razume. "Razumem, da je vsakič, ko nastane zastoj, jeza neizmerna. Razumem tudi pozive, da je treba nekaj narediti," je dejal in dodal, da je Slovenija do leta 2009 imela nacionalni program izgradnje avtocest v državi, potem pa se v avtoceste ni več vlagalo. "Naša vlada je prva od leta 2009, ki je zares zastavila vlaganja v avtocestni križ, v izboljšave. Brez vlaganj je nemogoče pričakovati, da bodo avtoceste, ki so danes za 30 odstotkov bolj obremenjene kot pred petimi leti, kar požirale promet. Ne bodo," je poudaril.

Napovedal je, da bo priključek Dragomer zaključen do konca avgusta. "Vedno, ko rešimo neki problem, ki so ga prej odlašali, se tri mesece, preden ga končamo, oglasijo tisti, ki so bili prej že večkrat v vladi in niso ukrepali," je odgovoril.

Kratkoročni ukrepi za zmanjšanje zastojev po Golobovih besedah obstajajo, na gradbiščih jih izvaja Dars s hitrim prestavljanjem pasov, odmikanjem zapor ipd. To po njegovih besedah ne pomeni, da zastojev ne bo, ti vsekakor bodo, a vlaga se tam, kjer bodo zastoje v prihodnje zaradi vlaganj manjši. "Treba je potrpeti. Če hočemo avtocesto po dolgih desetletjih zanemarjanja obnoviti, morati dati denar in moramo si vzeti čas. In to počnemo," je zatrdil.

robert golob.jpg
Robert Balen
Premier Robert Golob je izpostavil, da se desetletja ni vlagalo v avtoceste.

Ob tem je poudaril, da pa vlada hkrati s tem ni na nobeni točki prenehala s preusmerjanjem prometa na železnico, kjer so vlaganja prav tako rekordna. "V prihodnjem letu se pri vlaganji v cestno in železniško infrastrukturo približujemo 1,2 milijarde evrov, letos so nanesla skoraj eno milijardo evrov," je pojasnil Golob. Hkratno investiranje tako v cestno kot železniško infrastrukturo je edini način, da razbremenimo promet. "A nič ne gre čez noč," je poudaril.

Krivec z Golobovimi odgovori ni bil zadovoljen in je menil, da bi vlada lahko pripravila ukrepe za razbremenitev avtocest, pa jih ni. Spomnil je na predlog SDS o uvedbi nočnih vinjet, na nujnost del v nočnem času, pa na dolgotrajne postopke umeščanja projektov. Golob je medtem vztrajal pri nujnosti vlaganj, ki bodo prinesla rezultate.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.