© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Minister Lukšič: ''Mi žagamo vejo, na kateri sedimo''


lokalno
30. 1. 2009, 00.00
Posodobljeno
15:33
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

luksic_1.jpg
Arhiv Lokalno.si
luksic_3001.jpg
Šolski minister Igor Lukšič se danes mudi na Šolskem centru v Novem mestu.

Minister za šolstvo in šport dr. Igor Lukšič se danes udeležuje regijskega posveta z ravnatelji vrtcev, osnovnih, srednjih in glasbenih šol ter dijaških domov regije. Posvet poteka na Šolskem centru v Novem mestu, kjer se bo minister sestal tudi z dijaki šole, popoldne pa z direktorjem ŠC Novo mesto Štefanom Davidom podpisal pogodbo za izgradnjo I. trakta ob šolskem centru.

Dopoldne so ravnatelji posavskih, dolenjskih in belokranjskih šol in vrtcev ministru predvsem potožili, da so vse šolske reforme v zadnjih desetih letih prispevale le k temu, da se utapljajo v birokraciji, delujejo le še kot upravitelji in menedžerji, vse manj je časa za sam pedagoški proces. ''Ključna zadeva je, da se spet postavi v ospredje pedagoški proces. Ravnatelj je pedagoški vodja, to je njegova glavna vloga, se pravi, da vodi kolektiv v dobrobit učencev. Vse te pravne zgodbe so v nekem smislu, tako kot so sedaj postavljene in tako kot jih večina javnosti razume, oteževalne in o tem se z ravnatelji večkrat pogovarjamo. Oblikoval sem skupino, ki bo preverila, kje so ti neupravičeni posegi pravne logike v šole, ki jih je treba sedaj odstraniti, odpraviti. Pravo in pravna država bosta seveda ključni okvir, tudi šola je del države, ampak vendarle je treba pedagoški proces spet vrniti v ospredje na vseh šolah,'' je pojasnil šolski minister.

Strinjal se je z očitki ravnateljev, da so nenehna izpolnjevanja obrazcev o poteku pouka nesmiselna, saj ne dokazujejo ničesar oz. ne utemeljujejo kakovosti dela na šoli. Minister je dejal, da bodo sčasoma te pravilnike spremenili, na ravnateljih in njihovih učiteljskih kolektivih pa je, da v šole in izobraževalni proces vrnejo zaupanje.

Med drugim je uvodoma dejal, da bi rad osnovne šole videl kot prijeten in kreativen prostor, pozval je učitelje, da prostore okrasijo, da imajo na šoli tudi kakšno žival in več rastlinja, za kar bi skrbeli skupaj z učenci ipd. S povedanim se je večina strinjala, a opozorila na finančne težave. Že sedaj se namreč srečujejo s hudimi likvidnostnimi težavami, kar so izpostavili predvsem predstavniki oz. predstavnice novomeških šol, ki so od Mestne občine Novo mesto lani prejele sredstva le za 60 odstotkov materialnih stroškov, tega denarja pa naj bi bilo letos še manj.

''To je zelo zaskrbljujoče. Jaz mislim, da je prav, da se župan in odgovorni usedejo z učitelji, jim prisluhnejo. Gre za grozljivo situacijo. Mi žagamo vejo, na kateri sedimo. Če ne bomo šole servisirali na tak način, da bodo lahko normalno delovale, da se bodo lahko ukvarjale z učenci, saj sedaj slišimo, da se ukvarjajo z zagotavljanjem likvidnosti, to je enostavno nemogoče. Se mi zdi, da bodo tudi ustrezni župani razumeli to situacijo in nehali zmanjševati sredstva za ta vitalni del življenja občine,'' je za Lokalno.si povedal dr. Lukšič.

Na naše vprašanje, zakaj država ne prevzame del stroškov za delovanje tako vrtcev kot osnovnih šol, ki so tudi na račun plačne reforme in ostalih ukrepov države (npr. brezplačen vrtec za drugega otroka) v še slabšem položaju, pa je odgovoril: ''V Sloveniji smo se nekako odločili, da lokalna skupnost prevzema tudi finančno odgovornost za osnovne šole in vrtce. Če se bodo župani in občine odločili drugače in delegirali tudi to pristojnost na državo, seveda, s tem v zvezi ni nobenega problema. Samo potem je treba vedeti, da občine postajajo počasi nepotrebne. Način, na katerega se sedaj dogajajo stvari, se mi zdi popolnoma neustrezen. Namreč občina nikakor ne more biti odgovorna samo za graditev pločnikov in ostalih zadev, ki imajo neko materialno zapuščino, ampak so odgovorne predvsem za kvalitetno življenje ljudi. Vrtci, osnovne šole, odnos do vrtcev in osnovnih šol pa kaže, kaj pravzaprav občina postavlja za prioritetno zadevo. Po mojem mnenju je to prioritetna zadeva.''

Ravnateljem vrtcev je sicer danes povedal, da bo do spremembe zakona o vrtcu gotovo prišlo, a je težko povedati kdaj. Na ministrstvu kot navedeno zbirajo stališča ravnateljev do sedanjih razmer in dolžnosti, nakar bodo pripravili ukrepe in odprli še širšo razpravo na to temo. Tako bo denimo predvidoma marca potekal operativni posvet o izobraževanju romske populacije, na kar so ga danes opozorili tudi tukajšnji ravnatelji. ''Delo ravnatelja se denimo ocenjuje tudi glede na obiskanost otrok v šoli. In mi vlagamo ogromno energije in časa, da že desetletja dvigujemo izobrazbeno raven Romov, potem pa smo na nek način kaznovani, če tega otroka ni v šolo. A na to nimamo nobenega vpliva. Ne gre za denar, gre za očiten nesmisel tega sistema,'' je bilo slišati od belokranjskih ravnateljev, s čimer se je minister strinjal. Dodal je, da gre tudi za širši družbeni problem, ki pa se v glavnem rešuje na plečih šolskega sistema. Zato bodo na omenjenem posvetu tudi predstavniki centrov za socialno delo, ministrstva za delo itd.

Podobno je s športno vzgojo. Problem celotne družbe je, da se vse manj otrok aktivno ukvarja s športom, je povedal minister in nadaljeval: ''In potem se pri športni vzgoji hitro poškodujejo, saj starši danes otrok ne učijo več, da ''gonijo'' svoje telo. Šola dobi tožbo in kmalu bomo v situaciji, da bomo več sredstev dajali za odškodnine teh primerov poškodb, kot pa jih dajemo za šport v šolah.''

Ravnatelji so si med drugim želeli tudi enostavnejših, hitrejših in bolj jasnih načinov imenovanja na to mesto, saj je sedaj ''težje postati ravnatelj kot minister''. Potožili so, da so v majhnih krajih nenehno pod pritiskom različnih lobijev, od tistih, ki šoli prodajajo kruh, do županov ipd.

Na območju novomeške enote zavoda za šolstvo je sicer 44 vrtcev, 51 osnovnih in 5 glasbenih šol, 6 šol s prilagojenim programom in 15 srednjih šol, ki nudijo 74 različnih srednješolskih programov, ob tem pa so še trije dijaški domovi.

luksic_3001.mp3

Pogovor z ministrom Lukšičem


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.