© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Tahografi in omejitve
Čas branja 4 min.

Voznike kombijev naslednje leto čakajo veliko strožja pravila


Andraž Zupančič
10. 12. 2025, 05.39
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

V 2026 bodo zaostrili zakonodajo tudi za voznike dostavnikov do 3,5 tone. Prevozniki pa opozarjajo na nemogoče pogoje dela, ki jih skoraj silijo v bankrot.

kombi, prevoz, ceste, gneča, promet
Robert Balen
Kombiji postajajo vedno bolj priljubljen način sodobnega prevoza.

Tovornjakarji so na robu obupa. Kot pravijo, jih evropska zakonodaja, ki naj bi se s 1. julijem 2026 še zaostrila, že zdaj sili na sam rob obstoja. »Držati se moramo vsega, vedno več je birokracije, vedno hujše so kazni, vedno več je nadzora, a tudi vedno več je zastojev na cestah in zamud pri nakladanju ali razkladanju tovora. Mnogi pa se ne zavedajo, da če obstanejo tovornjaki, obstane industrija in ekonomija se lahko sesuje,« je povedal Peter Pišek, predsednik sekcije za promet pri obrtni zbornici.  

Že zdaj 80 odstotkov tuje delovne sile med vozniki

In dodaja, da jih zdaj dejansko lahko nadzorujejo in jim pišejo kazni tudi brez ustavljanja. A kako naj se drži stroge socialne zakonodaje, ki zapoveduje, koliko časa so vozniki lahko za volanom, če po nekaj ur stoji v koloni, ko po nekaj ur čaka na nakladanje ali razkladanje. Tako ne morejo voziti, vsi pa hočejo tovor tukaj in takoj. »Prevozniki naj bi na cesti kompenzirali vse logistične probleme drugih, a če nekje zamujaš, se sesuje cela logistična veriga. Ceste po celi Evropi pa so vedno bolj polne, zastojev je nešteto, veliko časa porabimo samo za birokracijo, na ramena nam nalagajo vedno večje stroške. Samo menjave tahografov so stale do 1800 evrov na en tovornjak. Sprašujem se kje se bo to ustavilo, ali odgovorni res ne razumejo, da nas in celotno ekonomijo silijo v propad?« se še sprašuje Pišek.

promet, cesta, tovornjaki, gneča, zastoji
Robert Balen
Slovenske avtoceste se utapljajo v prometu, zamude v kolonah tovornjakarje drago stanejo.

Tudi pri nas so razmere alarmantne, voznikov primanjkuje, kot pravi Pišek, v tem trenutku nam manjka nekaj tisoč voznikov, mladi pa se za ta naporen in stresen poklic ne odločajo. Kako bi tudi se, plačila so slaba, razmere na cestah še slabše, ni ustreznih počivališč in potem se morajo znajti kot vedo in znajo. A kazni jim pišejo kot po tekočem traku. Kje bodo našli nove voznike, pa tudi on ne ve. »Že zdaj imamo 80 odstotkov tuje delovne sile med vozniki. Če se bo tako nadaljevalo, bomo kmalu pri 100 odstotkih,« še dodaja.

Strožja zakonodaja za voznike kombijev

Na drugi strani pa o zahtevnosti poklica govori tudi policijska statistika. V letošnjem letu so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 2722 prometnih nesrečah, od tega so jih 1516 tudi povzročili, leta pa še ni konec.

Trend pa je jasen. Če je bilo v 2020 zabeleženih še 2475 nesreč s tovornjaki, jih je bilo v 2024 že 3086. Kot najpogostejši vzrok policija navaja nepravilno stran vožnje in neustrezno varnostno razdaljo. Med prekrški pa najpogosteje tovornjakarji vozijo prehitro, uporabljajo mobilni telefon med vožnjo ali ne uporabljajo varnostnega pasu. »Pogosti so tudi prekrški z neustrezno pritrjenim tovorom in časom trajanja vožnje,« dodajajo na policiji.

goreče-tovorno-vozilo, november-2025, gasilci, goreči-tovornjak
Jure Kljajić
Biti voznik tovornega vozila ni lahko delo, je pa zato zelo odgovorno.

Kaj pa pravi nova iniciativa na področju omejitev voženj? Kot omenjeno bodo pravila začela veljati v juliju 2026, veljata pa bodo še za voznike lažjih tovornih vozil med 2,5 in 3,5 tonami v mednarodnem prevozu in v tako imenovani kabotaži. To je prevoz blaga, ki se izvaja znotraj ene države z vozilom, registriranim v drugi državi. Primer kabotaže je prevoz blaga na primer iz Kopra v Maribor s strani italijanskega transportnega podjetja.

Preberite še

Tahografi in omejitve vožnje za voznike kombijev

Nova pravila bodo veljala za vse voznike, ne glede na njihovo državljanstvo, če bodo ti delali za podjetje, registrirano v EU. Prav tako bodo morala imeti tudi ta vozila zdaj tako imenovane pametne digitalne tahografe serije G2V2.

Po domače povedano, zdaj bodo morali tudi kombiji imeti te tahografe, ki niso ravno cenovno ugodni, kot pa pravi Pišek, ti ne bodo potrebni le za prevoze za lastne potrebe. »Mizar, ki vam bo pripeljal novo omaro, v svojem kombiju ne bo potreboval tahografa. Če bi to omaro zanj prepeljal jaz kot prevozno podjetje, pa ga moram imeti v svojem vozilu,« še pojasnjuje Pišek.

šofer, tovornjak, spanje.jpg
Profimedia
Pogoji dela za voznike so težki.

Nova pravila bolj strogo določajo čas vožnje in obvezni počitek. Na dan bodo lahko vozniki vozili 9 ur, kar bi lahko podaljšali na 10 ur a ne več kot dvakrat na teden. V enem tednu bodo lahko tako nabrali za 56 ur voženj, v dveh zaporednih tednih skupaj pa skupaj največ 90 ur.

Kombijev je vedno več

Najkrajši čas za počitek je 45 minut na vsake 4,5 ure vožnje, tega lahko razdelijo na dva dela, na najmanj 15 in potem še 30 minut.

Polni počitek mora znašati najmanj 11 ur neprekinjeno, tega lahko razdelijo na dva dela (3 in 9 neprekinjenih ur). Pod posebnimi pogoji pa lahko ta počitek znaša tudi najmanj 9 ur. Na teden to pomeni vsaj 45 neprekinjenih ur počitka.

Z novo direktivo nalagajo tudi prevoznim podjetjem, da še bolje organizirajo svoje prevoze, predvsem pa jih odgovorni pozivajo, da naj ne kršijo socialne zakonodaje saj da so tudi vozniki manjših tovornih ali dostavnih vozil izpostavljeni enakim ali celo še večjim obremenitvam kot vozniki priklopnikov.

tovornjaki kolona luka koper.jpg
Bobo
Na cesti imamo vedno več tovornega prometa, a vedno več gneče greni delo tovornjakarjem.

Kot pravi Pišek, teh kombi prevozov pri nas ni tako malo. Sicer jih ni več kot prevozov s klasičnimi težkimi tovornjaki, a njihovo število na cestah pove veliko. Glede na velikost države in hitrost dostave pa postajajo vedno bolj zanimiva logistična alternativa, zdaj bodo tudi ti pod budnim drobnogledom nove zakonodaje.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.

avtobus, voznik, šofer
Profimedia
Kar 80 odstotkov voznikov pri nas je tujcev.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.