Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Sto vprašanj dnevno
Čas branja 3 min.

Na številki 114 kar 1000 klicev na mesec, največ vprašanj je o dolgotrajni oskrbi


Ž.F.
28. 5. 2025, 06.07
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Posebni klicni center 114, ki od nedavnega deluje tudi kot informacijska točka o predlogu pokojninske reforme in dolgotrajni oskrbi, te dni v povprečju prejme med 100 in 150 klicev.

klicni center 114
Jure Klobčar

Klicni center 114 deluje od septembra 2023. Vlada ga je tedaj pod nazivom Klicni center za obnovo po poplavah vzpostavila za pomoč poplavljencem, ki jih je prizadela najhujša vodna ujma v zgodovini Slovenije. V tem mesecu so nabor informacij, ki jih od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro na številki 114 podaja 15 svetovalcev, razširili še na področje upokojevanja in dolgotrajne oskrbe.

V skoraj 21 mesecih delovanja so prejeli 22 tisoč klicev, torej več kot 1000 mesečno. V zadnjih dveh tednih se je število klicev še povečalo, na center se je obrnilo že 1500 klicateljev. Največ vprašanj, približno tri četrtine, se nanaša na uveljavljanje dolgotrajne oskrbe.

Kaj, kdo, kako?

Kot je za Svet24 pojasnil vodja klicnega centra 114 Matjaž Florjanc Lukan, večinoma kličejo starejši, pa tudi njihovi svojci. Največ zanimanja je za dolgotrajno oskrbo na domu, pravica do katere bo začela veljati s 1. julijem, vlogo pa bo na vstopnih točkah mogoče oddati od 1. junija dalje. »Ljudi zanima, kaj pomeni dolgotrajna oskrba na domu, kdo je do nje upravičen, kako priti do vloge in kje jo oddati, ali se dodatek za pomoč in postrežbo, ki ga morebiti že prejemajo, izključuje s pravico do dolgotrajne oskrbe na domu, itn.,« je ključne dileme naštel Florjanc Lukan.

Veliko vprašanj je tudi o pravici do oskrbovalca družinskega člana, ki se izvaja od začetka lanskega leta. Kaj klicatelje najbolj zanima?»Kdo lahko opravlja to funkcijo, katere pogoje mora izpolnjevati, kakšen je postopek prijave in kakšna višina nadomestila za izpad dohodka, ki ga oskrbovalec prejme, ter ali mora oskrbovalec ukiniti dopolnilno dejavnost, če je zaposlen oziroma samozaposlen,« odgovarja vodja klicnega centra.

Matjaž Florjanc Lukan
Sa.R.
Vodja klicnega centra 114 Matjaž Florjanc Lukan.

Novosti, ki jih prinaša pokojninska reforma, predlog katere je ta mesec potrdila vlada, pa so najbolj pritegnile pozornost tistih, ki so blizu upokojitve, in upokojencev, ki povprašujejo po tem, kako bodo spremembe vplivale na njihove pokojnine.

Manj klicev trenutno prejemejo na temo popoplavne obnove, vendar v klicnem centru 114 pričakujejo, da se bo trend s približevanjem jeseni obrnil. Do takrat bo treba namreč oddati račune, s katerimi bodo prizadeti v poplavah dokazovali upravičenost do predplačil, ki so jih prejeli, da so lahko začeli s sanacijo objetkov.

Čakalnih vrst ni

Čeprav pokrivajo več področij, v klicnem centru ne uporabljajo odzivnika. Klicatelju ni treba dodatno pritiskati številk, temveč je takoj, ko je to mogoče, povezan s svetovalcem. Čakalne vrste za pogovor običajno ni, če pa klicatelj med čakanjem prekine zvezo, ga svetovalec pokliče nazaj. V primeru, da svetovalec nima odgovora na vprašanje, se o njem pozanima in naknadno vrne klic. Trenutno so v centru prisotni tudi strokovnjaki z ministrstev za delo in solidarno prihodnost.

klicni center 114
Jure Klobčar

»Številka 114 se je tako dobro prijela, ker predstavlja neposredni stik z realnostjo na terenu in je pogosto prva točka, kjer se zaznajo potrebe, vprašanja in skrbi ljudi,« je pozitivne izkušnje uporabnikov komentiral Florjanc Lukan. Dodal je, da se velikokrat zgodi, da se nanje obrnejo z vprašanjem, ki ni s področja, ki ga pokrivajo, a vseeno poskušajo pomagati.

Prostore klicnega centra 114 bo danes obiskal premier Robert Golob. V družbi ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luke Mesca ter ministra za solidarno prihodnost Simona Maljevca si bo ogledal delo svetovalcev. Ob tej priložnosti Florjanc Lukan izpostavlja pomen informiranosti državljanov. »Klicni center 114 je postal sinonim za ključne informacije državljanom,« je prepričan. Možnost, da državljani na eni številki pridejo do odgovorov na svoja vprašanja, pa obenem razbremenjuje ostale institutcije, je v pogovoru za Svet24 še sklenil vodja klicnega centra.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.