Čemu (in komu) služi nacionalno preverjanje znanja
35.413 učencev 6. in 9. razredov je v maju opravljalo nacionalno preverjanje znanja. Lani smo poročali o tem, da so bili učitelji tik pred tem, da njihovo izvajanje bojkotirajo, a je na koncu sindikat z vlado dosegel dogovor in so ga vendarle izpeljali. Letos se pojavljajo nove težave, kot vsako leto pa tudi vprašanja o smiselnosti teh preverjanj, ki nas letno stanejo dober milijon evrov. Zaradi ugotovljenih napak je bil letos celo razveljavljen del NPZ za šestošolce.

Po zbranih informacijah so bili učitelji nad letošnjimi nalogami spet jezni, saj naj bi imeli šestošolci nalogo iz snovi, ki se je sploh ne učijo v šestem, temveč šele v osmem razredu.
Na RIC-u ne vedo, kaj dovoljuje pravopisna praksa
„Očitno pripravljavci nalog na Državnem izpitnem centru sploh ne poznajo točno učnega načrta in tako so ocene dveh vprašanj pri peti nalogi raje umaknili in točk pri vrednotenju ne upoštevajo. Pri popravljanju pa – sodeč po navodilih, ki so jih dobili popravljavci – na centru ne priznajo pravilnega in logičnega odgovora, pa čeprav je v skladu s slovensko pravopisno prakso (gre za obliko zapisa ure in minute, ki je zahtevan pri izračunu neke naloge in kjer je med nepravilnimi – in torej netočkovanimi – oblikami po pravopisni praksi sicer pogosto rabljen zapis ure v obliki 7:10, kakršnega najdemo na vseh računalnikih, pametnih telefonih, digitalnih urah, v javnih objavah in podobno,“ so nam povedali učitelji.
Komisija za pripravo in izbor nalog za nacionalno preverjanje znanja (RIC) očitke zavrača; odgovorili so, da se vse naloge, ki so se vrednotile na preizkusu znanja za 6. razred, rešijo z znanjem, ki je predvideno v 6. razredu. Priznali pa so, da so se pojavili dvomi okrog pravilnosti odgovora v zvezi z zapisovanjem časa, a vztrajajo: „Med nepravilnimi (netočkovanimi) zapisi ni takega, ki bi ga pravopis dovoljeval. Natančneje, zapisani sta dve možnosti, ki se ne točkujeta, in sicer 7 h 10 min in 7:10. V prvem primeru gre za zapis trajanja (nekega dogodka), npr. »hodil je 7 h 10 min«, kar bi lahko zapisali tudi »hodil je 7 ur 10 min«. V drugem primeru gre za zapis, ki ga srečamo na elektronskih napravah (in tudi nekaterih jezikih), ko so s stičnim dvopičjem ločene ure in minute; slovenski pravopis ne predvideva uporabe dvopičja, pač pa zapis 7.10, v katerem ima pika pomen ločevanja polnih ur od minut.“
Pripombe na NPZ le iz šol s slab(š)imi rezultati?!
Mnenja javnosti in učiteljev glede NPZ so deljena, večina pa se jih strinja, da so spremembe nujno potrebne.
„Nekatere naloge v šestih razredih res niso bile primerne, ampak so jih razveljavili in se ne točkujejo. V tem ne vidim težave. Večja težava se mi zdi to, da so ta preverjanja zlasti za učence brezpredmetna. Rezultati NPZ bi morali vplivati na zaključno oceno in na vpis v srednje šole. Nekateri učitelji in ravnatelji vedno najdejo kakšno slabost v NPZ-jih, saj na ta način skušajo opravičiti slab rezultat šole. Verjetno v teh izgovorih prednjačimo na območju Podravja, saj smo po javno objavljeni statistiki ena najslabših regij v Sloveniji, po navadi je samo Prekmurje za nami,“ je svoje stališče v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja predstavil eden učiteljev matematike (vsi sogovorniki so prosili, da njihovih osebnih podatkov ne navajamo, hranimo pa jih v uredništvu).
Testi iz slovenščine predolgi, merila za ocenjevanje pa subjektivna
NPZ v devetem razredu popolnoma nesmiseln
Ne berejo dobro, znajo pa angleško
Za NPZ milijon evrov letno!
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se