Kako pravilno obremeniti avtomobil s prtljago
Prvomajski oddih je običajno nekakšna priprava na poletne počitnice – in tudi vožnja z avtomobilom na izbrano destinacijo je lahko priprava vozila na »poletne napore«. Vedno je izziv tudi količina prtljage: poskrbeti moramo, da vozilo napolnimo pravilno in da bo kljub dodatni obremenitvi na cesti stabilno.

Po navadi je tako, da želimo s seboj na počitnice vzeti več, kot dejansko potrebujemo. Tako se povečuje teža vozila, veliko voznikov niti ne upošteva ali ne pozna dovoljene nosilnosti, dodatna obremenitev pa vpliva na vozne lastnosti, zavorno pot in porabo vozila.
Kako torej organizirati družinsko prtljago in jo tudi pravilno naložiti v avtomobil, da bo vožnja varna? Na Agenciji za varnost prometa (AVP) svetujejo, naj bo prvo pravilo vendarle, da pri količini prtljage ne pretiravamo.
Najtežje na dnu prtljažnika
Drugo pravilo pa je seveda pravilno nalaganje v vozilo. A kje začeti? Najpomembnejše je, da nujne stvari, povezane z vozilom (prva pomoč, varnostni trikotnik, odsevni brezrokavnik ali celo dvigalka za menjavo kolesa), prestavite iz prtljažnika na dostopnejše mesto, recimo pod voznikov ali sovoznikov sedež. Teh stvari ne založite s prtljago; če jih potrebujete na poti, vam tako ni treba zlagati prtljage iz vozila, da bi prišli do njih.
Najtežji in največji kosi prtljage naj bodo na dnu, čim nižje v prtljažniku, potisnite jih tudi čisto do naslonjala zadnje klopi. Tako se ne bodo premikali med vožnjo, kar lahko pri močnejšem zaviranju še kako vpliva na obnašanje vozila.

Čez rob le s pregradno mrežo
Nato naj sledijo drugi kosi prtljage, in ko je prtljažnik napolnjen do roba, ki ga označuje prekrivalo prtljažnega prostora, je vozilo optimalno napolnjeno. Na polički za vzglavniki naj bodo le res lahki kosi, na primer oblačilo, težji kosi lahko namreč ob zaviranju ali trku postanejo potnikom nevarni izstrelki. Preizkusi so pokazali, da lahko plastenka vode v primeru trka poleti skozi notranjost vozila z desetkratnikom lastne teže in tako močjo, da zlahka prebije tudi voznikov ali sovoznikov vzglavnik!
Če prtljago vseeno nalagate prek višine sedeža v enoprostorniku ali karavanu, to storite le z uporabo varnostne pregradne mreže. Poleg tega višje naložena prtljaga omejuje pregled voznika nad dogajanjem za vozilom.

Streha ni vsemogočna
Lomljive ali steklene predmete zavarujte z odejo ali spalno vrečo, še najbolje jih je ločiti od drugih predmetov. Prostor pod nogami potnikov lahko izkoristite za kak težji kos prtljage, ki ne sme biti oster ali lomljiv, pri tem pa seveda ne smete pozabiti na udobje potnikov na zadnjih sedežih. Poleg tega sta pod sprednjima sedežema praviloma nameščeni reži za prezračevanje, in če ju zaprete, potniki zadaj ne bodo dobili veliko svežega oziroma poleti še bolj zaželenega hladnejšega zraka.
Težje predmete zavarujte z zateznimi trakovi, ki jih vpnete na originalne kovinske zanke v dnu vozila. Predvsem pa na AVP svetujejo, da ne presežemo konstrukcijsko dovoljene obremenitve vozila. To še toliko bolj velja za streho vozila, ki je daleč od »vsemogočne«. Omejitve strešnega kovčka ali prtljažnika za kolesa so med 50 in 100 kilogramov, težji predmeti tako ne sodijo na streho. Nosilnost pa preverite tudi v dokumentih vozila.
Če vozite bivalno prikolico, morate preveriti še dovoljeno statično obremenitev na vlečno napravo (kljuko). To je še pomembnejše pri avtodomu. Večina proizvajalcev »lovi« težo do 3,5 tone, tako vozilo je še mogoče voziti z dovoljenjem kategorije B. Včasih ni treba rezervoarja za čisto vodo na poti napolniti do konca. In če vas policija spravi na tehtnico, vam nadaljevanja vožnje poleg obvezne kazni ne bodo dovolili!
Ne le zakon, na prvem mestu je varnost
Zavedati se morate, da tovrstne omejitve ne obstajajo le zaradi kazni, ampak zaradi varnosti. Ob polno naloženem vozilu je treba nujno preveriti pritisk v pnevmatikah in ga po potrebi povečati. Povečana teža in tovor na strehi povečujeta porabo goriva, že pri 100 kilometrih na uro se lahko poveča za več kot 25 odstotkov s strešnim kovčkom, manj potratna je namestitev s posebnim stojalom na vlečni kljuki na zadku vozila. Pri električnih vozilih pa se poraba elektrike lahko na poti na počitnice poveča tudi do 50 odstotkov.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se