Vedno večje težave zaradi vedno več tovornjakov
Slovenija kot izrazito tovornjaško tranzitna država se iz leta v leto srečuje z velikimi težavami zaradi tovornega prometa. Utrujenost voznika, neustrezno naložen tovor, neustrezne pnevmatike in neprilagojena hitrost so lahko usodna kombinacija. Konec minulega tedna je po ugotovitvah policije prometno nesrečo s smrtnim izidom na pomurski avtocesti v povzročil voznik tovornjaka iz Madžarske, ki se kljub okvari na prvem možnem mestu ni odstranil iz prometa, ampak je vožnjo zelo počasi nadaljeval.

Koliko tovornjakov je na slovenskih avtocestah, postane najbolj očitno, ko se na njih nekaj zgodi. Sneg ali kakšna prometna nesreča – in že se po avtocesti vije skorajda neskončna kolona tovornih vozil, ki tako ali drugače zasedejo vozne pasove, s tem pa preostalemu prometu ostane na voljo le še prehitevalni pas avtoceste. Nesreče, povezane s tovornimi vozili, so tako rekoč na dnevnem redu. Zamisli, kako rešiti te težave, ni malo, a do uresničitve bo preteklo še zelo veliko časa.
Tudi vozniki so zelo izpostavljeni tveganjem
A ob tem ne smemo pozabiti, da so prav vozniki tovornjakov med najbolj izpostavljenimi udeleženci v prometu. Delodajalci jih silijo v nedovoljeno dolge vožnje, plačila so vse prej kot sanjska, zato jih tudi v evropskem merilu primanjkuje na vsakem koraku. Da bi se varneje vozili po naših cestah, pa so ravno minule dni začeli prvo od treh akcij poostrenega nadzora nad avtobusi in tovornimi vozili.
Po trenutnih podatkih so bili v letu 2022 vozniki tovornih vozil udeleženi v 2.528 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 1.627, to je 64 odstotkov vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč je življenje izgubilo sedem oseb, od tega šest voznikov tovornih vozil, 49 ljudi je bilo huje, 380 pa lažje poškodovanih.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se