FOTO: Vozniki so bolj prijazni, vendar vse le ni v redu




Zaradi razburjenja Novomeščanov, ko so ob koncu obnove Kandijske ceste na njej z znaki prepovedali vožnjo kolesarjem, je ta precej prometna novomeška cesta pred mesecem dobila posebne oznake in poseben režim prometa, tako imenovani sharrow sistem, po katerem si označeni del cestišča delijo motorni promet in kolesarji.
Po besedah kolesarjev, ki se po Kandijski cesti vsak dan vozijo na delo in po opravkih, je ukrep prinesel pozitivne posledice: vozniki so bistveno bolj pozorni na kolesarje in do njih tudi bolj prijazni. "Zdaj mi več ne trobijo in ne kažejo prsta," pravi fotograf Boštjan Pucelj, ki je tudi eden izmed ustanovnih in najbolj dejavnih članov Novomeške kolesarske mreže, ki je včeraj popoldne skupaj z mladimi kolesarji kolesarskega kluba Adria Mobil in članico novomeškega triatlonskega kluba spoznavala pravila in pasti kandijskega sharrowa.
Ta poleg vseh dobrodejnih učinkov prinaša tudi nevarnosti, predvsem v Kandijskem križišču v smeri proti Dolenjskim Toplicam, saj je tam kolesarska pot začrtana tako, da je oznake težko razumeti, nekateri zavoji pa so tako ostri, da se mora kolesar, če jih želi izpeljati dosledno tako, kot so začrtani, skoraj ustaviti.
Da tam nekaj ni v redu, je bilo jasno tudi včeraj, ko je prav na tem delu pri prehodu za pešce na začetku Kandijskega mosta voznica črnega peugeota grdo izsilila otroka na kolesu, kar je vidno tudi na fotografijah v galeriji.
Na pomanjkljivosti novomeškega sharrow sistema opozarja tudi neformalni vodja Novomeške kolesarske mreže Marko Arnuš. Sharrow sistem namreč nima oziroma še nima zakonske podlage, zaradi tega pravil vožnje po Kandijski cesti niso mogli pojasniti policisti, ki jih je novomeška kolesarska mreža povabila k sodelovanju na včerajšnji akciji. Ob tem Arnuš opozarja, da so nekatere občine ta sistem začele zlorabljati, saj je bistveno ceneje enostavno naslikati nekaj oznak na cestišče, kot pa zgraditi pravo kolesarsko stezo. Tako rišejo oznake sharrow sistema tudi na cestah, na katere ta ne sodi, to je na zelo prometne ceste z veliko tovornega prometa in omejitvijo hitrosti celo do 90 km/h. Kot opozarjajo strokovnjaki, je sharrow sistem primeren predvsem na cestah s sorazmerno malo prometa in omejitvijo hitrosti na 30 km/h.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se