60-odst. državnih cest je nevarnih. Kaj pa pri nas?


V Sloveniji je kar 59 odstotkov državnih cest visoko oz. srednje visoko tveganih, kaže program ocene varnosti na državnih cestah, ki so ga izdelali v sodelovanju z neodvisnim evropskim konzorcijem za ocenjevanje cest EuroRAP.

Na avtocestah in hitrih cestah je stanje zadovoljivo, najslabše pa je na regionalnih cestah, opozarja vodja projekta EuroRAP Slovenija Robert Štaba. Kot je povedal ob predstavitvi programa ocene varnosti, sta zdaj potrebna politična volja in udejanjanje tistega, na kar opozarja statistika.

Treba je spremeniti naš odnos do regionalnih cest in odpraviti črne odseke, poudarja Štaba. Za to so potrebne sistemske spremembe. Poleg nacionalnega programa za izgradnjo avtocest si Slovenija zasluži vsaj tako varne tudi ostale ceste, zato je treba prisluhniti stroki in oblikovati tudi nacionalni program za državne ceste.

Na Direkciji RS za ceste so izračunali, da bi morali v primeru, če bi želeli nadomestiti pomanjkljivosti na državni cestni infrastrukturi, v prihodnjih desetih letih zagotoviti med 350 in 400 milijonov evrov za investicije in investicijsko vzdrževanje državnega cestnega omrežja. Danes se ta vsota giblje med 150 in 200 milijoni evrov, je dejal direktor direkcije Robert Ficko.
Iz programa ocene varnosti izhaja, da se je v obdobju med letoma 2006 in 2008 na regionalnih cestah zgodilo 64 odstotkov prometnih nesreč s težko poškodovanimi ali mrtvimi, na glavnih cestah 25 odstotkov, na avtocestah in na hitrih cestah pa 11 odstotkov.
EuroRAP (European Road Assessment Programme) je evropski neodvisen program ocene varnosti cest. Ustanovila ga je mednarodna neprofitna organizacija, katere člani so avtoklubi, nacionalni in regionalni skrbniki cestnega omrežja, znanstveno-raziskovalni inštituti in strokovnjaki različnih strok, je zapisano v gradivu za današnjo novinarsko konferenco.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se