© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

60-odst. državnih cest je nevarnih. Kaj pa pri nas?


dolenjski-list
STA/B.B.
26. 11. 2009, 00.00
Posodobljeno
10. 12. 2009 · 22:11
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

varnost_cest_slo_ac_in_hc.jpg
Avtoceste in hitre ceste: Odsek Hrastje-Trebnje je označen "zgolj" z rdečo.
varnost_cest_slo_gc.jpg
Glavne ceste v Sloveniji. Najbolj nevarne so ceste, obarvane s črno, sledijo pa rdeče, oranžno rumeno in zeleno obarvane ceste. (Vir: Poročilo EuroRAP o varnosti cest v Sloveniji)

V Sloveniji je kar 59 odstotkov državnih cest visoko oz. srednje visoko tveganih, kaže program ocene varnosti na državnih cestah, ki so ga izdelali v sodelovanju z neodvisnim evropskim  konzorcijem za ocenjevanje cest EuroRAP.

varnost_cest_slo_gc_dl.jpg
Na črnem spisku glavnih cest sta tudi cesti Novo mesto-Metlika in Kočevje-Petrina (Brod na Kupi).

Na avtocestah in hitrih cestah je stanje zadovoljivo, najslabše pa je na regionalnih cestah, opozarja vodja projekta EuroRAP Slovenija Robert Štaba. Kot je povedal ob predstavitvi programa ocene varnosti, sta zdaj potrebna politična volja in udejanjanje tistega, na kar opozarja statistika.

varnost_cest_slo_rc.jpg
Regionalne ceste

Treba je spremeniti naš odnos do regionalnih cest in odpraviti črne odseke, poudarja Štaba. Za to so potrebne sistemske spremembe. Poleg nacionalnega programa za izgradnjo avtocest si Slovenija zasluži vsaj tako varne tudi ostale ceste, zato je treba prisluhniti stroki in oblikovati tudi nacionalni program za državne ceste.

varnost_cest_slo_rc_dl.jpg
Na črnem spisku naših regionalnih cest so tudi odseki Dvor-Kočevje, Črnomelj-Žuniči, Semič-Jugorje, Kostanjevica-Raka-Sevnica ...

Na Direkciji RS za ceste so izračunali, da bi morali v primeru, če bi želeli nadomestiti pomanjkljivosti na državni cestni infrastrukturi, v prihodnjih desetih letih zagotoviti med 350 in 400 milijonov evrov za investicije in investicijsko vzdrževanje državnega cestnega omrežja. Danes se ta vsota giblje med 150 in 200 milijoni evrov, je dejal direktor direkcije Robert Ficko.

Iz programa ocene varnosti izhaja, da se je v obdobju med letoma 2006 in 2008 na regionalnih cestah zgodilo 64 odstotkov prometnih nesreč s težko poškodovanimi ali mrtvimi, na glavnih cestah 25 odstotkov, na avtocestah in na hitrih cestah pa 11 odstotkov.

EuroRAP (European Road Assessment Programme) je evropski neodvisen program ocene varnosti cest. Ustanovila ga je mednarodna neprofitna organizacija, katere člani so avtoklubi, nacionalni in regionalni skrbniki cestnega omrežja, znanstveno-raziskovalni inštituti in strokovnjaki različnih strok, je zapisano v gradivu za današnjo novinarsko konferenco.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.