Škof Glavan za Delo opozoril na antikatolicizem v Sloveniji

##IMAGE-2281179##
Novomeški škof ter začasni upravitelj ljubljanske nadškofije Andrej Glavan je v pogovoru za Delo opozoril na prisotnost antikatolicizma v Sloveniji, zaradi katerega je javnost dobila vtis, da je večina duhovnikov pedofilov. Med drugim pa je spregovoril tudi o posledicah finančnega zloma mariborske nadškofije in zakonu o verski svobodi.
Glavan, ki je tudi predsedujoči Slovenski škofovski konferenci, je ocenil, da je finančni zlom mariborske nadškofije, po katerem sta odstopila nadškofa Anton Stres in Marjan Turnšek, imel velike razsežnosti: "V tem smislu sta bila oba nadškofa žrtveno jagnje, nase sta prevzela še grehe drugih. Vendar se o konkretnih razlogih in njuni osebni odgovornosti ne morem izrekati, saj nisem imel vpogleda v finančne odločitve mariborske nadškofije."
Glavni razlog za odstop obeh nadškofov je bil po mnenju Glavana povezan s finančnimi razmerami v mariborski nadškofiji, medtem ko usmeritev Katoliške cerkve na Slovenskem pri tem ni igrala vloge, saj je ta "popolnoma jasna - to je oznanjanje evangelija, zavzemanje za mir in versko svobodo ter spoštovanje dostojanstva vseh ljudi, zlasti ubogih in deprivilegiranih".
Ob tem si Glavan želi, da bi Cerkev delovala še bolj aktivno pri osmišljanju in oznanjanju vere, zlasti med mladimi, ter da bi v času krize vedno ostala blizu ubogim in socialno šibkim. "Vse dokler bomo katoličani prepoznavali obraz Kristusa v ubogih ljudeh, me ne skrbi za prihodnost naše Cerkve, ki je ves čas po vojni živela v zelo skromnih razmerah," je dodal.
Glavan težko reče, če bosta nova nadškofa imenovana hkrati. "Ne bi pa se čudil, če bi bil ljubljanski imenovan prej. Razlog za zakasnitev je lahko le vpletanje in lobiranje različnih skupin in posameznikov," je ocenil.
Med drugim je novomeški škof opozoril na prisotnost antikatolicizma na Slovenskem ter dodal, da je prav ta gonja "pripomogla, da je zaradi doslej štirih obsojenih duhovnikov zaradi pedofilije javnost dobila vtis, da je večina od vseh približno devetsto slovenskih duhovnikov in redovnikov pedofilov". Podoben vtis so mediji po njegovem mnenju ustvarili tudi ob finančnem zlomu mariborske nadškofije, ko je zaradi neodgovornega gospodarjenja redkih duhovnikov in peščice laiških menedžerjev ta senca padla na vso slovensko Cerkev.
Med nerešenimi vprašanji med Cerkvijo in državo je Glavan omenil predvideno nadgradnjo sporazuma med vlado in Svetim sedežem, od ustanovitve vojaškega ordinariata do verskega pouka v šolah. "Slovenija je poleg Albanije edini 'otok' v Evropi, ki nima tega verskega pouka," je spomnil.
Glavan je poudaril, da je sedanji zakon o verski svobodi dober, čeprav v primerjavi z drugimi državami restriktiven, glede vladne namere po spremembi zakona pa je opozoril na po njegovem osnovno vprašanje, katera skupnost je lahko verska.
"Če neka skupina ustanovi društvo za zaščito 'belih miši', je to povsem legitimno. Za ustanovitev in registracijo verske skupnosti pa se običajno zahteva, da ta primeren čas že obstaja, da ima svoj lasten kult in običajno sveto knjigo, zapisano in utemeljeno, ter skozi zgodovino razširjen in ustaljen nauk. So še drugi pogoji. Pri nas pa bi se rada kot verska skupnost registrirala celo neka ateistična ali proticerkvena združenja, kar je skregano z zdravo pametjo," meni Glavan.
Čeprav so večje verske skupnosti na pogajanjih z vlado dosegle izločitev sakralnih objektov iz zakona o obdavčitvi nepremičnin, pa je vse ostalo nedorečeno, je opozoril. V mnogih župniščih imajo župnije ali samostanske skupnosti v zimskem času bogoslužje v t. i. zimskih kapelah, enako pa velja za pastoralne prostore ter veroučne učilnice in pevske sobe, kjer se pevci pripravljajo na sodelovanje pri bogoslužju. Prav tako je problematična obdavčitev samostanov ter prostorov Karitas, ki običajno gostuje v župnijskih prostorih, ki bodo še vedno obdavčeni, je pojasnil.
Glavan se je dotaknil tudi očitkov o levičarstvu, ki letijo na papeža Frančiška. Škof poudarja, da pri papežu "gotovo ne moremo govoriti o kakšni posvetnosti, nestrpnosti in tudi ne o radikalnem levičarstvu. On je z levičarstvom razčistil, ko je pred davnimi leti zavrnil tako imenovano teologijo osvoboditve, ki se je inspirirala pri marksizmu".
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se