© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

O stereotipih, diskriminaciji in rasizmu


dolenjski-list
Ana Klobučar, 9. b
3. 2. 2010, 12.05
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

otroski_parlament_smarjeta.jpg

##IMAGE-3518731##

Na OŠ Šmarjeta je v ponedeljek, 25. januarja, potekalo srečanje parlamentarcev, ki je trajalo od tretje do šeste šolske ure. Delavnic se je udeležilo petnajst učencev. Letošnja tema - stereotipi, diskriminacija in rasizem - je bila nekaterim neznana, zato smo na začetku našteli nekaj splošnih primerov vsakega pojma in primerjali mnenja in različne poglede.

Nadaljevali smo z igro, ki nam jo je pripravila mentorica Kristina Ščuka, in sicer: na tabli so bili zapisani vsi trije pojmi, mi pa smo dobili nalogo, da na listke, ki smo jih dobili, napišemo asociacijo na vse tri besede, te lističe smo potem razvrstili pod vsak pojem. Potem smo se o tem spet pogovarjali, definirali pojme in povedali svoje mnenje.

Pri naslednji nalogi smo se razdelili v tri skupine in narisali karikaturo fanta in punce naših let, ki bo predstavljala značilnosti obeh spolov. Predstavnik skupine je opisal, kaj slika prikazuje, in ugotovili smo, da imamo tudi o obeh spolih predsodke, kot na primer ženske/punce opravljajo gospodinjska dela, moški/fantje pa so bolj fizični delavci. Kasneje smo skozi pogovor porušili tudi te stereotipe.

Pri igri, ki je sledila, smo izžrebali vsak svoj listek, na katerem je pisalo, kdo si (osebe so bile predstavniki različnih družbenih slojev). Vsebine na listku nisi smel zaupati nikomur. Nato je mentorica prebrala nekaj trditev (npr. vsako leto si lahko privoščim dopust) in če je bil odgovor na trditev Da, si stopil korak naprej, če pa je bil odgovor Ne, si ostal na svojem mestu. Po razkritju svojih poklicev/oseb smo ugotovili, da smo dali prednost ljudem, ki imajo že dokaj zagotovljeno uspešno življenje (npr. študent ekonomije, katerega oče je lastnik velike gospodarske firme) in v nekaterih primerih smo zopet podcenjevali sposobnosti drugih.

Vsaka skupina je dobila list papirja, na katerega smo morali zapisati nekaj primerov ljudi, ki jih ne bi imeli za sosede. V vseh treh skupinah so se pojavile podobne skupine ljudi, kar je zopet načelo novo debato in različna mnenja, stališča.

Mentorica je razdelila tri barvne plakate in vsaki skupini dodelila svojo temo, razdelila je tudi gradivo. Nastali so lepi plakati s slikami, ki bodo izobešeni v šolski avli.

Izvolili smo tudi predstavnico za regijsko srečanje otroškega parlamenta - Ano Klobučar. Med zadnjo dejavnostjo sta nas obiskali ravnateljica šole Nevenka Lahne in svetovalka za družbene dejavnosti Martina Hočevar, ki je nadomestila obisk županje mag. Bernardke Krnc, katera nas zaradi drugih obveznosti ni mogla obiskati. Predstavila sem potek naših dejavnosti in se z ravnateljico in mentorico dogovorila za predstavitev letošnje teme na otroškem parlamentu tudi ostalim razredom, in sicer od četrtega razreda dalje.

Dejavnosti, kot je ta, nam pomagajo razumeti in sprejemati drugačne, predstavijo nam pogled z druge plati in nas poučijo o položajih drugih ljudi. Organiziranih bi moralo biti čim več takih dogodkov, ki te spodbudijo k razmišljanju in te odvračajo od stereotipov, diskriminacije in rasizma ter kršenja drugih človekovih pravic.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.