Razgradnja starega avta vas ne stane nič, a je obvezna

Družinsko podjetje Avto Krakov, ki je eno večjih avtodpadov na Dolenjskem, je v skladu z novo zakonodajo oz. leta 2011 sprejeto novo Uredbo o Izrabljenih vozilih, ki je ukinila takratni sistem koncesij, letos januarja pridobilo okoljevarstveno dovoljenje za razgradnjo vozil.

Kot ugotavlja Blanka Benčina Smerke, imamo zakonodajo na tem področju dobro, predpisane so tudi kazni, a učinek je kljub vsemu slab. Vse premalo odsluženih avtomobilov pride v obrate za razgradnjo, preveč se jih proda na črno za rezervne dele oz. za odprodajo železa. Mnogi deli in snovi, tudi škodljivi, ostanejo v naravi, na črnih odlagališčih, in uničujejo našo naravo. Treba je namreč vedeti, da je odslužen avto nevaren odpadek.
A mnogi ljudje še vedno ne vedo, da je izrabljeno vozilo skrb zadnjega lastnika, ki mora poskrbeti za predajo avta v legalno razgradnjo. Lani so npr. v Avtoodpadu Krakov razgradili le okrog 250 starih avtomobilov, kar je veliko manj, kot je odsluženih vozil. Na tem področju bo torej treba pri osveščanju ljudi še marsikaj storiti.
In kaj temu v prid naredi okoljska inšpekcija? Rezultati niso ravno spodbudni, zakaj tako in sploh več o tem, kaj storiti z izrabljenim avtom, pa v četrtkovem Dolenjskem listu.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se