Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Zakaj je hladilno sredstvo za avtoklimo postalo pasje drago


Štajerski Tednik
4. 9. 2019, 21.39
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Evropska komisija je že leta 2006 s posebno direktivo predpisala uporabo posebnega hladilnega sredstva z bistveno nižjim potencialom globalnega segrevanja v avtomobilskih klimatskih napravah. Direktivo so uvajali v fazah, zadnja je bila zaključena 1. januarja 2017, od tega datuma v EU ne sme biti naprodaj nobeno novo vozilo, ki ne ustreza določbam direktive. Zaradi dogovora o uporabi novega hladilnega sredstva pa je nastal monopol, zaradi katerega so šle cene v nebo.

1567428046_avtoklima.jpeg
Arhiv Štajerskega Tednika

Avtomobilska industrija je z novo direktivo morala poiskati okolju prijaznejše hladilno sredstvo. »Združenje avtomobilskih inženirjev (SAE) je kot globalni standard izbralo sredstvo s kodo r1234yf, ki je sčasoma nadomestilo dotedanje sredstvo s kodo r134a. Zdaj se je izkazalo, da je eden od dobaviteljev, ameriški Honeywell, v času pogajanj in izbiranja novega hladilnega sredstva vzpostavil vrsto patentov, povezanih z njegovo proizvodnjo, zato ima zdaj tako rekoč popoln nadzor nad trgom predpisanega hladilnega sredstva tudi v Evropski uniji. Medtem ko je bil trg za izdelavo r134a odprt in so na njem nastopala številna, tudi evropska podjetja, Honeywell patentnih pravic ne prodaja konkurenci in je na ta način vzpostavil monopol,« pojasnjuje Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije.

Za voznike tudi do 300 odstotkov dražje polnjenje

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.