To so roboti iz Ljubljane, ki bi lahko raziskovali Luno
Ekipa z ljubljanske fakultete za strojništvo je uspešno zaključila razvojni projekt TerraScout, ki ga financira Evropska vesoljska agencija (Esa). Glavni cilj projekta je razvoj pametnega večrobotskega sistema za raziskovanje Luninega površja. Robote so preizkusili prejšnji teden v simulacijskem centru v nemškem Kölnu.

Glavni cilj projekta, za katerim stoji ekipa laboratorija za modeliranje, avtomatizacijo in mehatroniko, je razvoj sistema, ki bi v prihodnosti omogočal samostojno raziskovanje Lune in drugih planetarnih površin, so v današnjem sporočilu za javnost pojasnili na fakulteti. Namesto enega velikega, kompleksnega in dragocenega roverja oziroma robotskega vozila projekt stavi na več manjših, cenovno dostopnejših enot, ki skupaj preiskujejo teren in si medsebojno pomagajo pri izvajanju nalog.
Vsak robot deluje samostojno, obenem pa je del povezanega in dinamičnega omrežja. Takšen sistem omogoča večjo operativno robustnost, saj lahko v primeru odpovedi ene enote druge samostojno nadaljujejo nalogo. Robotska platforma vključuje trirazsežnostne kamere, senzorje za merjenje trdote tal, ki so bistveni za varno pristajanje in gibanje, ter napredne algoritme za kartiranje in deljenje podatkov. Roboti lahko delujejo tudi brez neposrednega nadzora človeka, kar je bistvenega pomena za raziskovanje oddaljenih okolij.
"Testiranje v objektu Luna, najnovejšem in največjem tovrstnem centru Ese, je za našo ekipo veliko priznanje, pa tudi pomemben trenutek za Slovenijo kot novo polnopravno članico Ese. V nemškem vesoljskem centru DLR, ki v sodelovanju z Eso upravlja Luno, so nas izbrali zaradi inovativnosti koncepta TerraScout. Sistem omogoča porazdeljeno kartiranje površja, glavne inovacije pa naslavljajo vprašanja sodelovanja med roboti, individualne avtonomije in skupnega razumevanja okolja, v katerem delujejo," je povedal vodja projekta Rok Vrabič.
Preizkusi so potekali pri različnih svetlobnih pogojih in z različno številčnimi skupinami robotov. V dveh dneh so izvedli 13 preizkusov, v katerih so preverili mobilnost po razgibanem terenu, natančnost kartiranja in učinkovitost merjenja nosilnosti tal. Rezultati so po navedbah fakultete zelo spodbudni, saj je sistem pokazal visoko stopnjo zanesljivosti, robustnosti in pripravljenosti na zahtevne misije.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se