Poletje zamuja, razprodaje pa ne

##IMAGE-3339027##
Danes se začnejo poletne sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve. Sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve so v Sloveniji že večletna utečena poslovna praksa, ki je med potrošniki prepoznavna ter dobro sprejeta.
Kot sporočajo iz Trgovinske zbornice Slovenije, se poleg domačih potrošnikov sezonskih razprodaj tekstilnega blaga in obutve v juliju in v avgustu radi udeležijo tudi kupci iz sosednjih držav, Italije in Hrvaške, pa tudi številni turisti, ki se v poletnih mesecih ustavijo v naši državi, saj jim je na razpolago kvalitetno in raznovrstno blago po ugodnih cenah ter ne zgolj posamezni kosi, ki so posledica »čiščenja« starih zalog blaga.
Pravila Trgovinske zbornice Slovenije pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve določajo začetek poletne sezonske razprodaje kot drugi delovni ponedeljek v juliju, kar pomeni, da se letos sezonske razprodaje začnejo 14. julija. Trajanje sezonske razprodaje na podlagi svoje poslovne odločitve določi vsak trgovec sam, skupaj pa lahko razprodaje trajajo največ 60 dni.
Po napovedih članov TZS bodo v času letošnjih poletnih razprodaj ceno blaga znižali v povprečju do 30, ponekod tudi do 50 odst., datum pričetka razprodaj pa je kar pravšnji, saj na pravo poletje v Sloveniji še vedno čakamo.
Trgovci morajo pri izvajanju sezonskih razprodaj spoštovati veljavno zakonodajo, torej Pravila trgovinske zbornice, zakon o varstvu potrošnikov, zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami in pravilnik o načinu označevanja cen blaga in storitev.
Kot pravijo na zbornico iz rednih vsakoletnih poročil pristojnih organov nadzora ugotavljajo, da pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve ni večjih ugotovljenih nepravilnosti oz. je teh vsako leto manj
Obveznosti trgovca:
- trgovec mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način. V objavi morajo biti navedeni
podatki o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje;
-trgovec mora biti pozoren na to, da je blago, ki je na razprodaji, označeno s ceno pred
znižanjem in z novo, torej že znižano ceno;
- v kolikor je odstotek znižanja objavljen v razponu (na primer »od 20% do 50%« ali »do
40%« ali »do -30%«), mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino
vrednosti blaga, ki je na razprodaji;
- blago, ki je na razprodaji, mora biti kljub znižani ceni brezhibno.
Nasveti za potrošnika:
- blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem (prvotno ceno) in z
novo, torej že znižano ceno;
- v primeru stvarne napake na blagu, se kupcem njihove pravice ne smejo omejevati in
veljajo tudi v času razprodaje;
- ko si kupec premisli in želi trgovcu vrniti izdelek, ki ga je že kupil, ta izdelek pa nima
stvarne napake, potem je vračilo kupljenega blaga stvar poslovne odločitve posameznega
trgovca;
- trgovec lahko v času razprodaje oziroma pred njo izvaja druge procese, ki so povezani s
pospeševanjem prodaje (akcije, ugodno, popusti, itd.)
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se