Metliška Kolpa lani s 400.000 evri dobička

##IMAGE-3349180##
Metliška Kolpa, ki sodi med vodilne proizvajalce kopalniške opreme v srednji in jugovzhodni Evropi, je lani, kot poroča Slovenska tiskovna agencija, prodala za 39,8 milijona evrov izdelkov in glede na predlansko prodajo dosegla 11-odstotno rast. Hkrati je za 14 odstotkov presegla svoje lanske načrte in preteklo leto končala s 400.000 evri dobička. Vsa krizna leta tudi posluje pozitivno.
Predsednik uprave Kolpe Mirjan Kulovec je za STA ocenil, da je bil poslovni izid lanskega poslovanja v znesku 2,1 milijona evrov zaradi večjega obsega prodaje višji kot v predhodnem letu in višji od načrtovanega.
EBITDA marža je znašala devet odstotkov, kar je nad povprečjem panoge v svetovnem merilu. Enako pa velja za dodano vrednost na zaposlenega, ki je v navedenem obdobju znašala 33.000 evrov, je dodal.
V Kolpi so lani uspešno končali pogovore z vsemi bankami o dolgoročnem reprogramiranju svojih posojil, s čimer so si z možnostjo lastnega reinvestiranja omogočili dolgoročno preživetje, je pojasnil.
O letošnjem poslovanju je Kulovec navedel, da so leto začeli uspešno. Namreč poslovanje letošnjega prvega trimesečja presega zastavljene načrte in realizacijo, hkrati pa za 15 odstotkov presega enako lansko obdobje. Glede na prve znake okrevanja svetovnega gospodarstva in odpiranje novih trgov, predvsem v Braziliji in na Bližnjem vzhodu, pa so v Kolpi optimistični.
Družba je sicer izrazito izvozno usmerjena, saj devet desetin svojih izdelkov izvozi. Štiri petine od teh v Nemčijo, Francijo in Veliko Britanijo. Svoje izdelke pa prodajajo pod blagovno znamko Kolpa san in Kerrock.
V matični Kolpi je zaposlenih nekaj manj kot 370 ljudi in v celotni skupini 530. Lani so na novo zaposlili 26 delavcev, zaradi novih poslov pa v Metliki prihodnji mesec načrtujejo predvidoma deset novih zaposlitev, je napovedal predsednik.
Kulovec je še opozoril, da je Kolpina dejavnost močno vpeta v gradbeništvo, ki se še vedno sooča s skromnimi naložbami in krčenjem. Zaradi splošnega pada likvidnosti predvsem na domačem trgu in trgih bivše Jugoslavije pa se je družba soočala tudi s povečanim obsegom zamud pri plačilih kupcev.
Na navedene razmere so se prilagajali z osvajanjem novih trgov, razvojem novih proizvodov z visoko dodano vrednostjo oz. storitvami, za katere obstajajo potencialni trgi ter z vlaganjem v znanje in nadgradnjo ter razvoj tehnologij.
V ta namen letno namenijo približno milijon evrov. V družbi pa želijo ostati vodilni proizvajalec kopalniške opreme na slovenskem in trgih jugovzhodne Evrope. Hkrati želijo s prodorom na nove trge, kot so Velika Britanija, Poljska, Švedska in Danska ter v Indiji, Braziliji in državah Bližnjega vzhoda povečati svojo prodajo. Svojo prisotnost bi radi okrepili tudi v Rusiji, Ukrajini in Kazahstanu, kjer že vzpostavljajo svojo prodajno mrežo, je še povedal Kulovec.
Skupino Kolpa poleg matične sestavljajo družbe Polira v hrvaških Radatovićih, Kolpa Zrenjanin v Srbiji, Slo San v Rusiji, Kolpa Zeta v Črni gori, Kolpa Line v BiH in Kolpa Hungary na Madžarskem.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se