Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Bollore: Renault v Novem mestu ostaja dolgoročno


STA
14. 3. 2014, 11.40
Posodobljeno
15. 03. 2014 · 11:03
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

twingo_02.jpg
B. B., arhiv DL.si
Z novim twingom ima Renault velike načrte (Foto: B. B., arhiv DL.si)

##IMAGE-3354455##

Revoz je bil predlani najboljša Renaultova tovarna. Za lani še ni podatkov, vendar je novomeška tovarna na dobri poti, da ponovi predlanski uspeh, je v pogovoru za STA povedal drugi mož Renaulta Thierry Bollore. Ob tem je dejal, da bo Renault v Novem mestu ostal dolgoročno, ne izključuje pa niti proizvodnje Nissanovih vozil v Novem mestu.

Bollore, s katerim smo se pogovarjali ob robu ženevskega avtomobilskega salona, na kateri so premierno predstavili novega twinga, je v Renaultu zadolžen za konkurenčnost. Pred dnevi pa je bil na obisku v Revozu, da bi se seznanil s potekom priprav na proizvodnjo novega twinga in smarta. Novega twinga bodo proizvajali le v Revozu.

Pred dnevi ste bili v Revozu. Kako ocenjujete priprave na proizvodnjo novega twinga in možnosti novega novomeškega malčka na trgu?

Novi twingo je trenutno naš 'master piece' za segment A. Nova platforma, na kateri je narejen, pa omogoča razvoj in proizvodnjo več modelov. Razvoj tega avtomobila je za Renault zelo pomemben, saj je Renault v segmentu A, kot kaže zgodovina, zelo dober. Z novim twingom želimo vsaj ponoviti uspeh prejšnjega modela, ki je bil prodan v več kot 2,5 milijona primerkih.

Kakšna so torej vaša pričakovanja glede prodaje, koliko jih želite prodati?

Kolikor se da. Ne morem razkriti prodajnih načrtov, vendar sem prepričan da bo novi twingo uspeh.

Zakaj? A ni v tem segmentu že zdaj precejšnja 'gneča'?

Zaradi signalov s trga. Veste, da smo naredili analizo, tisto, ki vam je ne morem razkriti, vendar je zanimanje na trgu zelo veliko.

Kateri so ključni trgi?

Vse države EU.

Kako ocenjujte poslovanje Revoza?

Ne vem če veste, da je bil Revoz v letu 2012 glede na nekaj kriterijev (kakovost, izdelava, stroški, produktivnost, dobava) najboljši med vsemi Renaultovimi tovarnami. Za leto 2013 še nimamo podatkov, vendar je Revoz na dobri poti, da ponovi rezultat iz leta 2012. Zato smo tudi prepričani, da bo novi twingo zadovoljil kupce in njihova pričakovanja.

Kaj ste povedali zaposlenimi v Revozu ob obisku?

Predvsem sem jim povedal, da uspeh prinese uspeh. Še posebej zato, ker bodo v Novem mestu proizvajali tudi vozilo smart. Dva programa v eni tovarni sta zahtevna, vendar sem prepričan, da bodo v Revozu to zmogli. Povedal sem jim tudi, da Renaultova uprava ceni, da Revoz kljub temu, da je proizvodnja 'starega' twinga pri koncu, deluje zelo dobro.

Revoz ima precej več proizvodnih zmogljivosti, kot so trenutno izkoriščene, trenutno obratujejo pri 100.000 avtomobilih, zmogljivosti pa presegajo 200.000. Ali menite, da bi lahko v Novem mestu poleg novega twinga in smarta potem, ko se bo končala proizvodnja starega twinga in clia, proizvajali tudi kakšen Nissanov model?

Lahko da. Zaenkrat o tem ne razmišljamo, vendar imamo z Revozom veliko načrtov in idej. Ne želimo zdaj spodbujati ugibanj, ker želimo, da se Revoz usmeri v proizvodnjo novega twinga. Vendar nam proizvodna platforma in oprema v Revozu omogočata, da lahko proizvajamo številne modele iz segmenta A. A ne želim, da ljudje umaknejo fokus z novega twinga.

Kako ste zadovoljni z lokalnimi dobavitelji v Sloveniji?

Na dobavitelje je treba gledati širše, ne le na lokalni ravni. To je še posebej pomembno v primeru Slovenije, ki je majhna. V Renaultu o lokalni dobavi govorimo v regionalnih okvirjih. V Revozovi regiji imamo močno mrežo dobaviteljev, in sicer iz vseh držav okrog Slovenije in seveda tudi iz Slovenije. Prav to nam omogoča dobro konkurenčnost.

Pojdimo iz regionalnih okvirjev. Kateri trgi so zdaj prioriteta za Renault?

Trenutno, Kitajska. Gradimo tovarno v Wuhanu, s katerim bomo močno povečali navzočnost na kitajskem trgu. Seveda pa bomo nadaljevali s krepitvijo na južnoameriških trgih, Rusiji in Aziji.

Ali bo močnejši vstop kitajskih konkurentov na evropski trg kaj pokvaril Renaultove načrte?

To težko odgovorim. Vendar pa lahko povem, da 'avtomobili ne potujejo najbolje'.

Kako to mislite?

Izkušnje vseh velikih globalnih igralcev kažejo, da moraš biti v regiji navzoč s proizvodnjo. Ne verjamem, da bodo Kitajci lahko v večjem obsegu tekmovali z nami z avtomobili, narejeni na Kitajskem. Poglejte npr. izkušnje Korejcev. Kia in Hyundai sta naredila velik premik s tem, ko sta postavila tovarne praktično na vseh celinah in prenehala dobavljati avtomobile iz Koreje. To bo veljalo tudi za Kitajce.

Ali bi Renault znova vstopil bolj na luksuzni trg vozil? Zadnji tak vaš izdelek je bil vel satis.

Mi tega segmenta ne imenujemo luksuzni, bolj ustrezno ga je poimenovati višji razred. Da, imamo tak izdelek. Gre za projekt limuzine D. Ta bo zamenjal nekatere modele, kot sta npr. laguna in latitude. Vendar gre za večje vozilo, kot je npr. laguna.

Kdaj bo prišel na trg?

V letu 2016.

Se vam to ne zdi prepozno, glede na napore konkurence iz Evrope in Azije?

Če mene vprašate, je vedno prepozno. Vendar se modeli v avtomobilski industriji menjavajo zelo hitro.

Kaj menite, kdaj bo Evropa vozila le na elektriko?

Ne vem, če lahko na to odgovorim. Trenutno so razmere v Evropi na tem področju zelo različne. Nekatere države na tem področju napredujejo hitro, nekatere ne. Vendar je pomembno, da signali s trgov niso več tako šibki. Precej pa je odvisno od želja in naporov posameznih vlad, da bi tu naredili dodaten preboj. Ko kupci enkrat kupijo električen avto, želijo potem vedno voziti električen avto, saj je zadovoljstvo izredno veliko. To je neverjetno.

Če gledamo samo proizvodnjo, ta kljub razmeroma majhnem obsegu raste po dvojni oz. trojni stopnji glede na leto nazaj. Poleg tega pa prodaja izključno električnih avtomobilov dvakrat presega prodajo t.i. hibridov vozil, kjer prednjači znani proizvajalec avtomobilov. In ta prodaja milijone hibridov. Zato sem glede prihodnosti električnih avtomobilov optimist.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.