Ne le enotna, 112 naj bo tudi večjezična

##IMAGE-3307806##
Komisija je 11. februar včeraj razglasila za „evropski dan številke 112“, katerega namen je razširiti poznavanje številke 112 in spodbuditi nacionalne organe k ukrepanju, da postane enotna številka EU za klic v sili bolj večjezična.
Od decembra lani lahko namreč državljani EU kjer koli v Evropski uniji s klicem na številko 112 vzpostavijo stik s službami za ukrepanje v sili. Storitev je brezplačna tako za klice s stacionarnih kot mobilnih telefonov. Toda samo četrtina Evropejcev ve, da ta številka, ki rešuje življenja, obstaja tudi v drugih državah članicah, skoraj trije od desetih kličočih pa so v tujini pri klicu na številko 112 naleteli na jezikovne težave.
"Evropska številka za klic v sili ne sme biti več najbolje varovana evropska skrivnost. Imamo enotno številko za klic v sili 112, na katero lahko v nujnih primerih pokliče vsak državljan v kateri koli državi članici. Nesprejemljivo pa je, da manj kot četrtina državljanov pozna številko 112 ali da jezikovne prepreke popotnikom, ki to številko pokličejo, preprečijo komunikacijo z operaterjem klica v sili," je izjavila komisarka EU za telekomunikacije Viviane Reding.
Evropska komisija je v celotni EU izvedla anketo, v kateri 94 % državljanov EU meni, da je enotna številka EU za klic v sili koristna. Včeraj objavljena anketa Eurobarometra pa izpostavlja področja, ki jih je še mogoče izboljšati.
Kot najbolj pogoste anketiranci navajajo jezikovne težave. Anketa je pokazala, da ima 28 % kličočih jezikovne težave pri klicu na številko 112 v tujini, čeprav bi morali biti po podatkih 21 držav članic centri za klic v sili 112 sposobni opravljati komunikacijo v angleščini (v 12 državah članicah v nemščini in 11 v francoščini).
Nadalje le 24 % anketiranih Evropejcev številko 112 prepozna kot številko za klic v sili, ki velja v celotni EU. Odstotek je za 2 % višji kot februarja 2008, vendar je poznavanje številke EU za klic v sili med državami članicami zelo različno - od 3 % v Italiji do 58 % na Češkem.
Iz ankete Eurobarometra je razvidno tudi, daje četrtina državljanov EU v preteklih 5 letih poklicala številko za klic v sili. Večina klicev je še vedno prišla s stacionarnih telefonov (53 % klicev).
Na evropski dan številke 112 bodo komisija in države članice povečale svoja prizadevanja za ozaveščanje o številki 112, zlasti v obdobju pred poletnimi počitnicami.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se