Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Minister o tem, zakaj pomoč Revozu


STA/BDG
10. 7. 2013, 19.00
Posodobljeno
28. 07. 2013 · 11:28
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

revoz_bdg.jpg
BDG, arhiv DL
Foto: BDG, arhiv DL

##IMAGE-3365553##

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanko Stepišnik pričakuje, da bo Evropska komisija odobrila 45,5 milijona evrov državne pomoči Revozu. Komisar za konkurenco Joaquin Almunia je sicer danes zatrdil, da se bodo potrudili, da preiskavo pomoči končajo čim prej, je pojasnil minister, ki si želi, da bi bila zadeva rešena do konca leta.

Evropska komisija je preiskavo pomoči Revozu oznanila 2. julija. Sporočila je, da bo preverila zlasti to, ali pozitivni učinki na regionalni razvoj projekta proizvodnje dveh novih malih mestnih avtomobilov v navezi med francoskim Renaultom in nemškim Daimlerjem odtehtajo izkrivljanje konkurence, ki bo posledica državne pomoči.

Slovenijo je presenetilo, da je komisija odločitev o sprožitvi preiskave sprejela pred obiskom slovenskega ministra v Bruslju, ki je bil načrtovan vsaj tri tedne vnaprej in namenjen utemeljitvi državne pomoči Revozu, je danes pojasnil Stepišnik. Minister je tako upravičenost državne pomoči Revozu danes na sestanku z Almunio pojasnjeval po tem, ko je komisija že zagnala preiskavo.

Kako je pomoč utemeljil minister?

Minister je pomen državne pomoči Revozu utemeljil z naslednjimi argumenti: da gre pri pomoči Revozu za nadomestilo proizvodnje, ki teče, z novim, ekološkim vozilom, da gre za 162 novih delovnih mest, da je v Sloveniji to edina tovarna, ki proizvaja avtomobile, in da je na to avtomobilsko industrijo vezanih še približno 20.000 delovnih mest.

Poleg tega je minister komisarju pojasnil, da je slovensko gospodarstvo podkapitalizirano ter da dobra podjetja potrebujejo kapital in tudi državno pomoč. "V Sloveniji imamo tudi več drugih dobrih podjetij, ki so v zadnjem času padla v likvidnostno past," je opozoril in ocenil, da bo za ustrezno kapitalsko strukturo teh dobrih podjetij treba storiti še veliko.

Analiza 3500 podjetij, ki predstavljajo približno 75 odstotkov slovenskega gospodarskega sistema, je pokazala, da je vsaj 30 odstotkov dobrih, konkurenčnih in izvoznih podjetij podkapitaliziranih in jim je nujno treba zagotoviti dodaten kapital, je minister problem ponazoril s statistiko.

O drugih konkretnih primerih, na primer pomoči MLM ali Svei, sicer danes v Bruslju ni bilo govora, je povedal minister.

Komisar je po Stepišnikovih besedah pozorno poslušal pojasnila. Sicer pa sta se strinjala, da bodo na obeh straneh pospešili potek preiskave - da bo Slovenija pohitela z odgovori, ki jih terja komisija, Bruselj pa z njihovo analizo. Minister si želi, da bi bilo vprašanje pomoči Revozu rešeno do konca leta.

Almunia se je po ministrovih navedbah sicer strinjal, da so gospodarske razmere v Sloveniji "napete", in dejal, da "se bodo potrudili, da bi bila rešitev v čim krajšem času". Komisar je tudi pojasnil, da komisija obravnava še osem evropskih primerov, podobnih Revozu, je povedal slovenski minister.

Komisijo po Stepišnikovih besedah skrbi predvsem to, da se v Evropi ne bi povečale kapacitete v avtomobilski industriji. Po evropskih merilih je pomoč neupravičena, če se zmogljivosti povečajo za več kot pet odstotkov. Slovenija pa neto zmogljivosti povečuje za dva do tri odstotke, je pojasnil minister.

Prav tako evropska pravila za regionalno pomoč določajo, da je mogoče dodeliti 22 milijonov evrov pomoči brez odobritve komisije, če je pomoči več, pa je potrebna zelena luč Bruslja.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.