Nemčija s polno paro proti prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem
V nemški avtomobilski industriji opozarjajo, da potrebujejo več časa za popoln prehod na električna vozila. Da so datumi "nerealni," je poudaril tudi nemški kancler.

Evropska unija je že leta 2023 sprejela uredbo, ki odreja 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombinirana vozila z letom 2035. Od tedaj tako v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
A je ta prepoved, ki je del evropskega zelenega prehoda, pod vse večjim vprašajem. Nad njo je vse manj navdušenja v avtomobilski industriji. Evropska avtomobilska industrija je namreč zaradi več dejavnikov vse večjih težavah. Povpraševanje po električnih vozilih je skromnejše od pričakovanj, konkurenca kitajskih avtomobilskih proizvajalcev je vse močnejša, proizvajalce pa pestijo tudi višje carine na uvoz v ZDA.
Vse glasnejši so tudi politiki. Ključno je v tem trenutku dogajanje v Nemčiji. Nemški avtomobilski sektor je po podatkih svetovalnega podjetja Ernst & Young lani izgubil več kot 50.000 delovnih mest. Podjetja opozarjajo, da se bodo dodatnim odpuščanjem težko izognila.
Merz za razveljavitev prepovedi
Nemški kancler Friedrich Merz je danes napovedal, da bo storil vse, kar je v njegovi moči, da doseže razveljavitev te prepovedi.
Kot je po današnjih pogovorih s predstavniki nemške avtomobilske industrije poudaril Merz, se bo v pogovorih na ravni EU zavzemal za "celovit tehnološki napredek v smeri podnebne nevtralnosti, vendar ne z datumom v koledarju, ki ga ne moremo doseči, saj je to nerealno".
Nemčija na področju električne mobilnosti po njegovih besedah dobro napreduje in si bo tudi v prihodnje prizadevala za dosego ciljev na tem področju, vendar pa nujno potrebuje določeno mero prilagodljivosti.
Enako je izpostavil glavni izvršni direktor nemškega avtomobilskega velikana Volkswagna Oliver Blume. "Zavezani smo prehodu na električna vozila, vendar bomo potrebovali več časa. Vse politične napovedi o povečanju števila električnih vozil so bile preveč optimistične," je dejal.
Predsednica nemškega združenja avtomobilske industrije VDA Hildegard Müller je poudarila, da je bistvenega pomena enotnost Nemčije na tem področju v pogajanjih na ravni EU. Pozvala je tudi k izboljšanju polnilne infrastrukture za električna vozila.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se