Oddali vlogo za obnovo Lutrovske kleti z okolico

Sevniški KŠTM je na ministrstvo za kulturo v ponedeljek oddal vlogo za sofinanciranje celovite obnove, rekonstrukcije in revitalizacije Lutrovske kleti z okolico. Razpis za sofinanciranje naložb v javno kulturno infrastrukturo v okviru Evropskega sklada za regionalni razvoj je ministrstvo objavilo avgusta letos.
"V imenu občine Sevnica (kot prijavitelja na razpis) smo pripravili obsežen in dokaj zahteven projekt za celovito obnovo, rekonstrukcijo in revitalizacijo Lutrovske kleti z okolico. Projekt predvideva celostno ureditev v štirih sklopih, in sicer (1) ureditev okolice (z dostopnimi potmi, ločnim vhodom, kamnitimi zidovi, dvoriščem, pultno streho, obrambnim stolpičem in hišico), (2) ureditev zunanjščine (fasadni vogalniki, vetrolov, vhod v zgornje prostore...), (3) ureditev notranjščine - spodaj (restavracija fresk, beljenje, zaščita tlakovcev...) in (4) ureditev notranjščine - zgornji prostori (elektroinštalacije, vodovodne napeljave, ogrevanje, izolacija, zaščita lesa in sanacija sten, okna, oprema...)," so zapisali na grajskem blogu.
V spodnjem delu kleti bi radi uredili t.i. center (komorne) glasbe za organizacijo (tudi mednarodnih) koncertnih dogodkov, tudi z vrhunskimi izvajalci, zgornji del pa želijo preurediti v center umetnosti s stalno galerijo domačih umetnikov z ateljeji.
Vse ureditve temeljijo na konservatorskem načrtu, ki sta ga na ZVKD Slovenije - OE Celje v razmeroma kratkem času pripravila Branka Primc in Ivo Gričar s sodelavci.
Lutrovska klet v bližini gradu Sevnica je enonadstropna stavba s portalom in stolpičem, v kateri je delno ohranjena notranja poslikava iz časa okoli leta 1600. V njej je učil Lutrov nauk pisec prve slovenske biblije Jurij Dalmatin.
Bistven sestavni del prostora je poslikava. Ta je po ohranjenih sledovih prvotno zajemala vso notranjščino. Obok zavzema Poslednja sodba, na slavoloku so dopasne podobe Pametnih in nespametnih devic, na zunanji strani pa angeli z mučilnimi orodji. Med sosvodnicami so preroki, angeli z napisom, križanje sv. Janez in sv. Pavel in preroki. V nišah so štirje evangelisti, izraelski kralji, bog Oče, Mojzes in Elija. V plitvih nišah sta uprizorjena Rojstvo in Polaganje v grob. Po načinu slikanja gre za redek primer slikarske tehnike v oljni temperi na običajni slikarski podlagi. Po slogu je slikarija izrazit primer manirizma v slikarstvu 16. stoletja z močnimi odmevi Michelangelove smeri v kontrapostnih likih.