Lisec: Tretja razvojna os se Sevnici oddaljuje

##IMAGE-3519863##
Po decembrskih spremembah študije variant Sevnici grozi, da bo ostala brez tretje razvojne osi. V zameno naj bi Sevničani dobili nekoliko boljšo povezavo s Trebnjem, a ti vladni načrti , niso kaj več kot krajšanje obstoječe ceste "za kak ovinek," opozarjajo v sevniški SDS. Njen predsednik, Tomaž Lisec, zato poziva vse politične stranke in institucije v občini, naj se aktivneje vključijo v proces umeščanja trase nove povezave sever-jug. Takole piše v sporočilu za javnost:
"Skoraj neopazno sta parlamentarna odbora za promet ter za okolje in prostor 13.1.2010 na skupni seji razpravljala o tretji in četrti razvojni osi. Poslanci so se strinjali, da največji problem pri izgradnji teh povezav predstavljajo dolgi postopki umeščanja v prostor, zato razvojne osi še vedno niso umeščene v prostor - večina državnih prostorskih načrtov (DPN) za razvojne osi naj bi bila sprejetih šele v letu 2013.
Poročilo o preseku stanja na prioritetnih razvojnih oseh, sprejeto na Vladi 7.1.2010, kaže, da sedanja koalicija v 15 mesecih vladanja ni storila skoraj nič, kar bi mnogim občinam, ki ne ležijo ob AC križu, omogočilo modernizacijo državnega cestnega omrežja, ki bi prispevala h koncentraciji gospodarskega in socialnega razvoja, podjetij, razvoja poslovnih con in turizma.
Iz Poročila je razvidno, da se 3. razvojna os začne na meji z Republiko Avstrijo, od koder poteka preko Koroške in Savinjske regije do avtoceste A1 Koper-Šentilj in naprej proti Novemu mestu, kjer prečka avtocesto A2 Karavanke – Obrežje. Tretja razvojna os naj bi izboljšala povezanost regionalnih središč v vzhodni in južni Sloveniji z glavnim mestom Ljubljano.
Kaj pa Poročilo pomeni za občino Sevnico: predviden začetek izgradnje se je v letu 2009 premaknil iz 2014 na 2016, srednji del (med Celjem in Novim mestom) se v prostor umešča kot 2-pasovna cesta. Sevnica naj bi pridobila novo navezavo do Trebnjega. V okviru študije je bila maja 2008 med 16. variantami kot najprimernejša varianta opredeljena varianta, ki bi potekala na relaciji Radeče - Sevnica - Zavratec - Raka, a je bila decembra 2009 kot optimalna opredeljena varianta Radeče - Hotemež - Brunk - Tržišče - Zbure - Novo mesto. Sevnica izpade.
Nobena varianta ne dosega ekonomske upravičenosti, zato predlaga »minimalno alternativo«, ki jo sestavljajo deloma novogradnje, deloma rekonstrukcije, deloma pa bi - na odsekih, kjer so elementi obstoječe ceste ustrezni – povezava potekala po obstoječem omrežju. Pričakovana hitrost bi bila v primeru minimalne variante nižja od 90 km/h. Projektna naloga za dopolnitev študije variant z »minimalnimi alternativami« je izdelana, dopolnitev študije pa bi morala biti zaključena poleti 2010. Če kasneje ne bo večjih zapletov, se sprejem uredbe o DPN predvideva za začetek leta 2013.
Zaključek: možnost primerne ureditve cestne povezave Zidani most - Krško je bila zamujena ob umeščanju in izgradnji HE ob spodnji Savi, optimalna varianta 3. razvojne osi se Sevnici izogne, do Trebnjega pa bi država skrajšala kak ovinek. Cestna modernizacija se Sevnice v velikem loku izogiba, mi pa se zadovoljujemo z manjšimi asfaltnimi "flikami". Bomo čakali "ideje" države do 2020 ali bomo sami nosilci in ustvarjalci razvoja naše občine? OO SDS Sevnica pozivamo vse politične stranke in institucije v občini Sevnica, da ne čakamo samo na ideje države, ampak postanemo nosilci in ustvarjalci naše prihodnosti."