Rožman: Jedrska varnost nikoli ni bila pod vprašajem


Po nedavni objavi novice, da so med remontom, ki od začetka oktobra poteka v Nuklearni elektrarni Krško (NEK), ob pregledu reaktorskega goriva odkrili mehanske poškodbe gorivnih palic na treh gorivnih elementih, ki so večje, kot so sprva pričakovali, so se v javnosti ugibanja in ocene o resnosti odkritih poškodb in njihovih morebitnih vplivih na okolje in prebivalce kar vrstili. A kot je danes še enkrat zatrdilo vodstvo krške elektrarne, jedrska varnost nikoli ni bila pod vprašajem, prav tako v nobenem trenutku ni bilo nikakršnih vplivov na okolje. Odkrili pa so tudi tudi vzrok poškodb.
Analiza vzrokov poškodb je pokazala, da so bile mehansko poškodovane gorivne palice na treh gorivnih elementih med obratovanjem podvržene vibracijam, ki so jih povzročili tokovi hladilnega medija preko rež na stikih obodnih plošč reaktorja.
"Ta pojav se dogaja na vsakem kvadrantu na izpostavljenem mestu tako da so bili v tem smislu ogroženi štirje elementi, trije od teh so bili poškodovani. Predvideli smo tudi že korektivne ukrepe, ki jih bomo izvedli in zagotavljamo, da bo obratovanje v naslednjem ciklusu varno," je povedal predsednik uprave NEK Stanislav Rožman.
Pred ponovnim zagonom elektrarne so tako že bili oziroma še bodo izvedeni nekateri ukrepi. Vse poškodovane oziroma puščajoče gorivne elemente so za vedno izločili iz nadaljnjega obratovanje, pregledali so reaktorsko posodo, strukture reaktorja, bazen v reaktorski zgradbi in transportni kanal v zgradbi za iztrošeno gorivo, odstranili pa so tudi nezaželene delce oziroma tujke.
Štirje gorivni elementi, ki bodo nameščeni na pozicijah, izpostavljenih prečnim tokovom hladilnega medija oziroma vibracijam, bodo mehansko stabilizirali. Po besedah Rožmana bodo ojačitve izvedene z vgradnjo sedmih jeklenih palic, s katerimi bodo nadomestili izpostavljene gorivne palice vsakega od omenjenih štirih gorivnih elementov.
Vse to naj bi zadostovalo, da bo krška jedrska elektrarna ob ponovnem zagonu obratovala varno. Aktivnosti, povezane z dolgoročno rešitvijo omenjenega pojava, bodo namreč lahko v Krškem predvidoma izvedli šele med naslednjim remontom leta 2015, saj priprava te rešitve traja vsaj eno leto.
"Kratkoročni ukrepi, ki smo jih našteli, to je predvsem stabilizacija gorivnih palic, so zadostni, da lahko vstopimo v obratovanje in da je le-to varno," je danes zagotovil Rožman.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se