Tri srca bijejo kot še nikoli doslej
Rekordni poslovni rezultati in odprta kadrovska kultura so Radenski prinesli dvojno zmago.

Radenska je ime, ki v Pomurju pomeni več kot le blagovno znamko. Je simbol tradicije, kakovosti in povezanosti z okoljem, v katerem je zrasla. Zgodba, ki se je začela z mehurčki iz vrelcev v Radencih že davnega leta 1833, ko jih je še kot študent medicine odkril Karl Henn, dokler niso bile pred 165 leti, natančneje leta 1869, napolnjene prve glinene steklenice mineralne vode, je danes ena najuspešnejših gospodarskih zgodb v severovzhodni Sloveniji.
Letos jo je dodatno zaznamovalo dvojno priznanje: naziv pomursko podjetje leta 2024 v kategoriji veliko podjetje in naziv naj... zaposlovalec. To ni le potrditev odličnih poslovnih rezultatov, temveč tudi kulture, ki jo podjetje gradi s svojimi več kot 250 zaposlenimi in lokalnim okoljem. Blagovna znamka tri srca je danes prepoznavna na 21 trgih po svetu, njena zgodovina pa je neločljivo povezana z identiteto Pomurja.

Rekordno leto
Leto 2024 bo v zgodovino Radenske zapisano kot eno najboljših doslej, sploh v času pod novimi lastniki. Podjetje je doseglo čiste prihodke od prodaje v višini 51,8 milijona evrov, kar je za 4,8 odstotka več kot leto prej, dobiček pred davki se je povzpel na skoraj osem milijonov evrov, EBITDA pa je prvič na ravni Radenske Adriatic, ki zajema še družbo Studenac, presegel 10 milijonov evrov, pri čemer je EBITDA zgolj na ravni podjetja Radenska znašal skoraj 9,8 milijona evrov. S tem se je Radenska utrdila kot eno ključnih podjetij v industriji pijač v Sloveniji in širši regiji.
»Lani se nam je vse poklopilo – od zelo ugodnega vremena, ki je trajalo dolgo in je ključno za prodajo vode, do odličnega razpoloženja potrošnikov in dobrega dela ekip v prodaji, marketingu in proizvodnji. Bili smo pripravljeni in tudi imeli nekaj sreče, rezultat pa je bil izjemen,« komentira uspeh predsednik uprave Marian Šefčovič. Dodaja, da je bil velik korak naprej dosežen tudi na hrvaškem trgu, kjer Radenska deluje prek odvisne družbe Studenac. »Pomembno je, da tam vlagamo, gradimo blagovno znamko in vlagamo v trg. Rezultat je zelo dober in prav Hrvaška bo poleg domačega trga še naprej ključna za rast,« pojasnjuje. V Sloveniji je prodaja zrasla za pet odstotkov, na Hrvaškem za deset, izvoz pa za šest odstotkov.

Ključne številke leta 2024
Prihodki: 51,8 mio EUR (+4,8 %)
EBITDA: 9,7 mio EUR (+9,3 %)
Čisti dobiček: 4,9 mio EUR (preobrat po izgubi v letu 2023)
Zaposleni: 255 (+2 %)
Pomemben steber skupine Kofola
Pred desetimi leti je Radenska postala del češke skupine Kofola ČeskoSlovensko a.s. – enega največjih proizvajalcev brezalkoholnih pijač v srednji Evropi. V tem času se je iz lokalnega proizvajalca razvila v enega ključnih stebrov skupine. »Danes smo znotraj skupine stabilen in strateško pomemben člen. Češko-slovaški trg ostaja največji, a mi smo zanesljiv partner, na katerega resno računajo. Prevzem Radenske je bil zagotovo strateško dobra naložba,« pravi Šefčovič.

Občasne govorice o morebitni prodaji podjetja odločno zavrača. »V Kofoli sem že skoraj 26 let. Naš lastnik ne kupuje podjetij za to, da bi jih preprodajal, ampak da jih dolgoročno razvija. Gre za družinsko podjetje, v katero so vključeni tudi otroci lastnikov, in to je načrt za prihodnost: dolgoročno družinsko vodenje.«
Tradicionalno in sodobno z roko v roki
Eden ključnih razlogov za uspeh Radenske je zvestoba tradiciji ob hkratnem stalnem razvoju novih izdelkov. V zadnjih letih je podjetje uspešno vstopilo v segment funkcionalnih napitkov. Leta 2024 so predstavili nove produkte v kategoriji FunctionALL, ki so bili izjemno dobro sprejeti. Linija FunctionALL je prejela tudi certifikat izbran produkt leta 2024, kar potrjuje zaupanje potrošnikov v kakovost in inovativnost. »Kategorija funkcionalnih napitkov je ena najhitreje rastočih. Vidimo velik potencial, tako pri naših tradicionalnih blagovnih znamkah, kot sta Radenska in Ora, kot pri novih produktih. Ogromen prostor za rast je tudi v gostinstvu in izvozu,« poudarja Šefčovič.

Poleg radenske, ki je paradni konj proizvodnega portfelja podjetja, in ore, je zelo močna blagovna znamka tudi pepsi, kjer Radenska že deset let deluje kot franšizni partner. »Tudi oraketa je bila denimo dobra poteza. Borimo se sicer v težki kategoriji, kjer konkurent obvladuje okoli 90 odstotkov trga, ampak nam uspeva,« poudarja predsednik uprave, ki dodaja, da v podjetju vidijo možnosti za rast in preboj tudi na zasičenih trgih.
Radenska svoje izdelke izvaža v številne države – od Hrvaške, Italije in Avstrije v neposredni soseščini do Kosova, Bosne, ZDA, Kanade, Nemčije in Švice. Največji izvozni trg, poleg že udomačenega hrvaškega, je po besedah Šefčoviča presenetljivo Kosovo, kjer je blagovna znamka dobro sprejeta. »Mineralno vodo je sicer drago izvažati na oddaljene trge zaradi stroškov ladijskega prevoza, zato ne gre za milijonske količine, a ohranjamo in vzdržujemo dolgoročna partnerstva, ki jih negujemo že desetletja. Veseli nas, da ostajamo prisotni,« dodaja Šefčovič.

Trajnost in investicije z realnimi cilji
Radenska je v zadnjih letih intenzivno vlagala v trajnostne projekte. Leta 2024 je zagnala sončno elektrarno, s katero pokrije okoli deset odstotkov porabe električne energije, kupila novo floto električnih viličarjev in nadaljevala inovativni projekt pogozdovanja z droni. Prav ta projekt, ki sloni na »semenskih bombicah« za hitro pogozdovanje, je postal zgled povezovanja podjetja z okoljem.
»Trajnost jemljemo resno, a pragmatično. Ne zato da bi si piarovsko lahko nadeli etiketo trajnostnega podjetja, ampak da dosegamo realne cilje – okoljske in ekonomske. Znižujemo porabo plastike, a ne na račun kakovosti za potrošnika. Ključno je ravnotežje,« poudarja Šefčovič. Tudi investicijski cikel je intenziven. Leta 2024 so prenovili linijo za pločevinke, v naslednjem letu pa načrtujejo za več kot štiri milijone evrov vlaganj v proizvodno opremo, nove linije in obnovo vrtin. Po covidnih letih, ko se ni investiralo, podjetje zdaj postopoma lovi investicijski zaostanek.

Kadri so srce podjetja treh src
Poseben poudarek pri Radenski je namenjen ljudem. Podjetje zaposluje več kot 250 sodelavcev in je letos več kot zasluženo prejelo naziv naj... zaposlovalec v Pomurju za premišljeno, odprto in vključujočo kadrovsko politiko. »Naša filozofija ni korporativni PR, ampak pragmatičnost in iskren odnos. Že več let imamo certifikat družini prijazno podjetje. Pomembno nam je, da so aktivnosti za zaposlene smiselne in da jih ljudje dejansko uporabljajo,« pojasnjuje Šefčovič. Z zaposlenimi imajo redna srečanja, vsaj trikrat letno, kjer vodstvo odprto odgovarja na vprašanja. Organizirajo piknike, dneve odprtih vrat, nagradne igre in dogodke za lokalno skupnost. Pomemben je tudi dialog s predstavniki delavcev, ki poteka odprto in partnersko.

Pomemben del kadrovske politike je stalno izobraževanje. V letu 2024 so izvedli več internih usposabljanj in individualnih izobraževanj, zlasti za tehnične poklice, kjer je kadra na trgu manj. Poleg tega spodbujajo prenos znanja med generacijami – starejši zaposleni imajo pomembno mentorsko vlogo pri uvajanju novih sodelavcev. Tak pristop ohranja visoko raven znanja in zmanjšuje fluktuacijo. Kadrovske razmere so razmeroma stabilne. »Specializirane tehnične profile je težko dobiti, kar je vseevropski problem, osnovne kadre pa dobimo brez večjih težav, ker imamo dobro ime. Marsikoga pritegne bližnja Avstrija, a se tudi vrne nazaj,« dodaja Šefčovič. S tem podjetje ohranja zdravo jedro izkušenih sodelavcev in hkrati pritegne mlajše strokovnjake, ki v Radenski vidijo dolgoročno karierno priložnost.

Radenska je prav gotovo zanimiva tudi za mlajše generacije. Sodelujejo z lokalnimi šolami in fakultetami ter omogočajo študentsko delo, prakso in počitniško delo, kar jim pomaga zgodaj prepoznati in vključiti potencialne kadre. Mnogi študenti, ki v podjetje pridejo začasno, tam ostanejo tudi po koncu študija. Povprečna dodana vrednost na zaposlenega je v letu 2024 znašala 78.112 evrov, kar je za 4,3 odstotka več kot leto prej. To potrjuje, da podjetje poleg rasti obsega poslovanja krepi učinkovitost in produktivnost svojih ekip. Takšni rezultati so v industriji brezalkoholnih pijač, kjer so marže razmeroma nizke, še posebej pomembni.
Tesno prepleteni z lokalnim okoljem
Radenska ni le podjetje v Radencih, je del kraja. Je eden največjih lokalnih zaposlovalcev, dolgoletni partner Maratona treh src, pobudnik donacij šolskih torb za prvošolce in podpornik številnih kulturnih in športnih dogodkov. Z Občino Radenci sodeluje na več področjih, med drugim tudi prek GIZ Lokalno obetavno, ki krepi povezave med podjetji in skupnostjo, neizogibno pa tudi zaradi še številnih nedokončanih denacionalizacijskih postopkov, ki zadevajo tako občino kot Radensko. »Dihamo s krajem in kraj z nami. To je naše okolje in z njim želimo rasti,« poudarja Šefčovič, ki je zadovoljen, da je komunikacija z občino na visoki ravni.

Pogled naprej
Čeprav je leto 2024 rekordno, podjetje v prihodnost gleda z realizmom. Višje dajatve, dvig davkov na sladke pijače in neugodne vremenske razmere so že vplivali na začetek leta 2025. Kljub temu Radenska ostaja optimistična. »Sem pozitiven, kljub izzivom. Verjamem, da obstaja potencial za rast Radenske in celotne skupine Kofola, tudi skozi morebitne nove prevzeme v širši okolici,« sklene Marian Šefčovič glede vizije Radenske v prihodnjem petletnem obdobju. Radenska je danes podjetje, ki združuje zgodovino, inovativnost, trajnost in ljudi.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se