Haloze: Že tako visoki stroški šolskih prevozov še kar rastejo
Haloške občine Žetale, Podlehnik in Zavrč so se uvrstile med dvajseterico slovenskih občin, ki namenijo največ denarja za šolske prevoze glede na število prebivalcev. Strošek prevozov se bo zaradi višjih cen goriva še podražil. V Podlehniku že iščejo nove vire sofinanciranja.

»Glede na prve napovedi naj bi se nam šolski prevozi cenovno skorajda podvojili, znesek v višini 170.000 evrov pa bi bil težko vzdržen za proračun,« je finančno sliko orisal podlehniški župan Sebastian Toplak. Eno izmed možnosti za znižanje stroška šolskih prevozov, ki je še pred podražitvami znašal okrog 40 evrov na prebivalca, vidi v skrajšanju šolskih linij. Zakon o osnovni šoli pravi, da ima učenec pravico do brezplačnega prevoza, če je njegovo prebivališče oddaljeno več kot štiri kilometre od osnovne šole oz. so do brezplačnega prevoza ne glede na oddaljenost upravičeni prvošolčki, ostali učenci pa, če je njihova šolska pot prepoznana kot nevarna (to ne pomeni, da avtobus otrokom, ki so od šole oddaljeni manj kot štiri kilometre ne ustavi). Župan Sebastian Toplak pravi, da ima besedna zveza varna pot vsaj dva pomena, in sicer varna v smislu prometne varnosti, drugi pomen je osebna varnost. »Znan je primer izpred nekaj let, ko je ravno otrok na poti v šolo opazil večje število tujcev, ki so na nedovoljeni način prečkali mejo. Občani zato v skrbi za varnost svojega otroka upravičeno zahtevajo šolski prevoz, na občini pa si želimo, da bi tej stiski prisluhnili tudi na notranjem ali šolskem ministrstvu in sofinancirali del prevozov,« je pojasnil Toplak. Kajti izjeme, ko šolsko ministrstvo oz. država prispeva k plačilu šolskih prevozov, obstajajo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se