Ptuj: 30 let za obvoznico – učinkovitost brez primere
Medtem ko se Ljubljana pripravlja na gradnjo tretjega pasu na obvoznici, pa Ptuju v 20 letih ni uspelo zgraditi niti metra ceste, ki bi obvozila mesto. Kot del bodoče obvoznice je bil predviden Puhov most. Tega je država zgradila, potem pa se je vse skupaj ustavilo.

Prebivalcem ob Ormoški cesti, najbolj obremenjeni vpadnici v mesto, je lani dokončno prekipelo. Skupaj s krajani okoliških krajev so se povezali v civilno iniciativo. Ta je v rednih stikih z vsemi deležniki, ki bodočo obvoznico mimo Ptuja umeščajo v prostor. A do nove ceste bo še dolga pot. V civilni iniciativi so prepričani, da veliko, veliko predolga. Menijo, da so postopki prepočasni in da ni zakonodaja tista, ki bi jih upočasnjevala. To so jasno navedli v dopisu, ki so ga nedavno naslovili na ministrstvi za okolje in infrastrukturo. Do aprila prihodnje leto naj bi država pripravila nabor možnih variant ceste, do konca leta 2020 pa bi izdelali študijo variant. Ta bi šla v javno razgrnitev sredi leta 2021 in konec istega leta v potrditev. Sledili bi postopki za pridobitev gradbenega dovoljenja in izbiro izvajalca del. Samo papirologija bo vzela nadaljnjih nekaj let. „Primer za to, da so lahko postopki hitrejši, je Magna,“ poudarjajo v civilni iniciativi. Prizadevajo si tudi za proaktivno obveščanje javnosti. Zato bi se želeli udeleževati vseh sestankov, na katerih se bo odločalo o trasi bodoče obvoznice. Na ministrstvih so sicer bolj naklonjeni temu, da bi v delovne skupine vključili le predstavnike lokalnih skupnosti, ti pa bi o postopkih potem obveščali lokalno javnost. Predstavniki civilne iniciative menijo, da se lokalne skupnosti pri iskanju rešitev za obvoznico niso posebej izkazale, zato pričakujejo, da iz obveščanja in (so)odločanja ne bodo izključeni.
Predlog za severno severno različico
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se