© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 1 min.

Nova zakonodaja: »Pogojev za novega direktorja bolnišnice ne izpolnjuje nihče!«


tednik
Dženana Kmetec
24. 7. 2025, 07.31
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Po novi zakonodaji lahko vodstvene funkcije, kot so predstojništvo in vodenje oddelkov v javnem zdravstvenem zavodu, opravlja le nekdo, ki je v tem istem zavodu zaposlen najmanj 80 odstotkov polnega delovnega časa. Teodor Pevec, strokovni direktor Splošne bolnišnice dr. Jožeta Potrča Ptuj, prav to prepoznava kot veliko težavo, pričakuje, da bodo morali posledično številni zaradi tega določila zakona opustiti vodstvene funkcije.

dz-valentina.jpg
DK
Ministrica za zdravje Valentina Prevolnik Rupel

Usklajevanje organizacije dela z novo zakonodajo za zdaj v ptujski bolnišnici še poteka nemoteno. »Nova zakonodaja nam ne onemogoča sodelovanja med javnimi zavodi, to bo potekalo še naprej. Na tem segmentu ni problemov. Vidim pa težave v drugih določilih zakona, pri imenovanjih in pogojih za direktorje, predstojnike itn. V prihodnjih mesecih nas čaka kar nekaj sprememb na tem področju, pri ’običajnih’ zdravnikih niti ne toliko. Predstojnik mariborske dialize na primer verjetno ne bo mogel dobiti soglasja, drugi, ki prihajajo k nam, ga bodo najbrž pridobili, če bodo seveda želeli. Kar se tiče internega oddelka, smo se k sreči precej okrepili, to je pomembno. Mislim, da ne bo prišlo do situacije, da zunanji sodelavci ne bodo mogli sodelovati z nami,« pravi Pevec.

Zaplete pa pričakuje na drugih segmentih. Problem, ki ga izpostavlja, je predstojništvo, kar bo po njegovem eden največjih izzivov, s katerimi se bodo morali spopasti: »Zelo hitro se lahko to pokaže v praksi. Tudi direktorstvo ni urejeno. Novi pogoji za direktorja in strokovnega direktorja so izjemno kompleksni. Trenutno jih ne izpolnjuje nihče v ptujski bolnišnici. Bojim se, da jih celo ne izpolnjuje nihče v Sloveniji, ampak tak zakon so potrdili.«

Na ministrstvu skopi z odgovori

Vprašanja o morebitnih posledicah sprejema nove zakonodaje v praksi smo naslovili tudi na ministrstvo za zdravje. Zanimalo nas je predvsem, kako bodo poskrbeli, da bodo predstojniki dalje nemoteno delali in vodili oddelke. Njihovi odgovori so zelo skopi: »Direktorji bolnišnic, s katerimi se ministrstvo redno srečuje, ne poročajo o težavah glede odpovedi delovnih razmerij.

Za organizacijo dela v javnih zdravstvenih zavodih so sicer odgovorni direktorji, ki morajo delo organizirati tako, da vsi delovni procesi potekajo nemoteno.«

Več v Štajerskem tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.