Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Z arhitektom Marjanom Berličem o ureditvi potoka Grajena


Majda Goznik
20. 4. 2022, 21.14
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

„Za zagotovitev stalnega pretoka skozi mesto Ptuj je treba zagotoviti količino vode, ki bo to omogočila. Na razpoložljivem zemljišču pod Gimnazijo Ptuj bi zato morali izvesti zajezitev z akumulacijo, ki bi jo bilo umestno polniti tudi z meteornimi vodami zalednega območja (Rabelčja vas) ter jo po potrebi v izrednih razmerah uporabiti kot požarno vodo,“ pje prepričan arhitekt in urbanist Marjan Berlič.

1650280555_cg_ureditev_grajena_1.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Predvsem pa je v projektih mesta, ko gre za vprašanje urejanja Grajene, treba izhajati iz tega, da gre za povezovalni element treh delov mesta: staro mestno jedro, Rabelčjo vas in poslovno cono. S parkovno ureditvijo obvodnega prostora na območju parkirišča za avtobusno postajo, ki je ključni element urejanja Grajene, in območja mimo Šolskega centra Ptuj bi zelo zbližali danes že omenjene tri ločene dele mesta: staro mestno jedro, Rabelčjo vas z novim naseljem in trgovsko-proizvodno cono.

Območje za avtobusno postajo – ključno za urejanje Grajene

„Celovita ureditev tega območja zajema ureditev avtobusne postaje z garažno hišo, o kateri se pogovarjamo že več kot 30 let, prometno ureditev Osojnikove ceste z dvema krožiščema, umestitev stanovanjskega bloka ter parkovno ureditev ob Grajeni, kjer je treba upoštevati potok in obstoječe poti. Porušiti bi bilo treba zid na desnem bregu Grajene med brvema, da bi ustvarili enovit obvodni park s prepletom zelenih in tlakovanih površin, ki ustvarjajo različne ambiente. Tudi na levem bregu ga je mogoče porušiti. S tem bi dobilo mesto stik z vodo, s sonaravno ureditvijo Grajene. Območje bi bilo brez prometa, kar bi omogočilo prosto igro otrok, mirno vožnjo s kolesom proti središču mesta, počitek v naravi in druženje ob vodi. Ob protipoplavni ureditvi Grajene bi bilo treba razmisliti tudi o peš podhodu ob Grajeni pod cesto, železnico, ki bi povezoval mesto s trgovsko-proizvodno cono, da bi pešec in kolesar prišla direktno do trgovskega centra.

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.