Po knjigo iz knjižnice na dom tudi detektiv
Za gradivo, ki ni pravočasno vrnjeno v Knjižnico Ivana Potrča Ptuj, bralci najprej prejmejo tri opomine, po preteku meseca dni od zadnjega pa zadeve predajo družbi Izterjava, d. o. o., iz Maribora. Čeprav je knjižnica javni zavod, direktorica Milena Doberšek trdi, da je pogodba med njimi in podjetjem, ki skrbi za izterjave, označena kot poslovna skrivnost, zato podatkov o višini provizije, ki jo plačajo in bi pokazala, ali se izterjave za tako nizke zneske finančno gledano sploh izplačajo ali ne, ni želela pokazati.

Leta 2019 je vodstvo ptujske knjižnice sklenilo pogodbo s podjetjem Izterjava, d. o. o., ki skrbi za to, da se knjige (v čim krajšem roku) vrnejo na knjižnične police. Po pojasnilu Doberškove se je s podobnimi težavami soočalo veliko slovenskih splošnih knjižnic. V Mariboru so na to temo organizirali predstavitev podjetij, ki se ukvarjajo z izterjavami in ptujska knjižnica je izbrala navedeno družbo: »Imeli smo kar nekaj izobraževanj, sestankov, tudi odvetniških mnenj o tem, kaj sploh lahko knjižnice naredimo. V neki fazi prideš do zaključka, kako v okviru svojih dejavnosti lahko ukrepaš. Na predstavitvi raznih izvajalcev smo na podlagi ponudb izbrali podjetje Izterjava. Njihova ponudba je bila konkurenčna.«
Omenjeno podjetje ima tudi detektivsko licenco. V skrajnih primerih uporabijo tudi te metode, da pridejo do bralca oziroma knjige, ki ni (pravočasno) vrnjena knjižnici. Takih skrajnosti je sicer zelo malo. V ptujski knjižnici ugotavljajo, da imajo bralci v veliki meri skrben odnos do izposojenega gradiva, se pa zgodi, da pozabijo pravočasno vrniti knjige ali podaljšati rok izposoje, gradivo založijo, izgubijo ali je po nesreči poškodovano do te mere, da ni več primerno za nadaljnjo izposojo: »Seveda si želimo, da bi bilo takšnih primerov čim manj. Postopki opominjanja in izterjave so zamudni, nastajajo tudi dodatni stroški. V ta namen smo vzpostavili možnost brezplačnega obveščanja pred potekom roka izposoje in pred pošiljanjem pisnega opomina. Na to storitev se lahko člani naročijo in potem prejemajo tovrstna obvestila (opomnike) bodisi po elektronski pošti ali na mobilni telefon v obliki potisnih sporočil.«
33 zaposlenih premalo, da bi eden po izdaji opominov klical bralce?
Direktorica Knjižnice Ivana Potrča Ptuj opozarja, da pri izterjavah ni ključen zgolj ekonomski vidik, pač pa je treba upoštevati smiselnost te storitve predvsem v luči dobrega gospodarjenja in ohranjanja zbirke kot celote. Poudarila je, da v delokrog knjižničnih opravil sodi skrb, da se gradivo, ki je bilo izposojeno, vrne v knjižnično zbirko. Upoštevajoč dejstvo, da imajo v fondu knjige, ki niso več naprodaj, je to razumljivo. Manj razumljivo pa je, da nihče od 33 zaposlenih, kolikor jih je v ptujski knjižnici, ne dela na tem področju, kar bi seveda pomenilo tudi finančni prihranek. Direktorica vztraja, da je trenutni sistem zunanjih izvajalcev boljši, saj so izvajalci kompetentni in imajo detektivsko licenco: »Naši zaposleni niti nimajo takšnih pooblastil, nihče v knjižnici nima detektivske licence.«
Izterjava opravlja posle za več knjižnic
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se