Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Pogovorni večer z romskimi pomočniki


Bogdan Miklič, predsednik romskega društva Cigani nekoč-Romi danes Foto: Romsko društvo Cigani neko
9. 9. 2013, 10.50
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

vecer_001.jpg
Arhiv Lokalno.si
vecer-001
vecer_008.jpg
Arhiv Lokalno.si

Romski pomočniki so na pogovornem večeru v Novem mestu povedali, da obseg njihovega dela presega določene 4 ure dnevno, v sistematizacijo tega poklica v šolah z romskimi učenci pa ne verjamejo več.

V petek je v Novem mestu, v atriju knjigarne Goga, potekal pogovorni večer z romskimi pomočniki o izobraževanju Romov in pomenu delovanja romskih pomočnikov. Organizator dogodka je bilo romsko društvo Cigani nekoč – Romi danes, pogovorna urica je potekala v sklopu evropskega projekta Mladi v akciji. Bogdan Miklič, predsednik društva Cigani nekoč – Romi danes, je o projektu z naslovom Center za raziskovanje medijev in sobivanje Romov povedal, da obsega kolaž dogodkov, ki bodo potekali po vsej Sloveniji, in sicer poleg Novega mesta še v Ribnici, na kočevskem koncu in še kakšni občini. "Projekt bo vključeval različne delavnice. Romski otroci se bodo tako v romskih naseljih preizkušali v vlogi novinarjev, pisali bodo kratke članke, pripravljali kratke radijske dnevniške prispevke. Udeleženci so mladi Romi, stari od 15 do 30 let, ki prihajajo predvsem z novomeškega konca," je pojasnil Miklič. Dodal je, da se bodo pojavljali v ustanovah, ki se tako ali drugače ukvarjajo z romsko problematiko. "Srečali se bomo tudi z gimnazijci, pojaviti se želimo v policijskih stavbah, različnih šolah, da naredimo most med Romi in Neromi, da skupaj zadihamo, najdemo skupni jezik in morda prebijemo predsodke," je poudaril.

Gostja okrogle mize Miljana Mikica Gligič, romska pomočnica z dolgoletnimi izkušnjami, je povedala, da ima romski pomočnik zelo široke možnosti delovanja in ni nujno, da je omejen na osnovno šolo.

"Če bi nas povabili, bi lahko delali tudi v centru za socialno delo, na občini, v vrtcu, državni upravi ali na policiji," ugotavlja Gligičeva.

Lili Majer iz Kočevja pravi, da svoje delo opravlja z veseljem, v začetku je premagala strah. "Nisem namreč vedela, kako me bodo sprejeli učenci, njihovi starši in kolektiv na osnovni šoli, toda ni mi žal, da sem sprejela to delo," je zadovoljna.

Mitja Novak deluje kot romski pomočnik na OŠ Frana Metelka Škocjan. Ima že dolgoletne delovne izkušnje."Na začetku čutiš odgovornost in nimaš občutka, kako te bodo sprejeli. Potreboval sem tri mesece, da sem se navadil. Romske starše sem že poznal, otroke tudi, najbolj me je skrbel odziv staršev drugih otrok," se spominja.

V petek smo se pogovarjali z romskimi pomočniki o njihovem delu in izobraževanju Romov. Pogovorni večer je potekal v sklopu mladinske pobude Center za raziskovanje medijev in sobivanje Romov v okviru evropskega projekta Mladi v akciji. Prisluhnimo še delu pogovora, na katerem so sodelovali romski pomočniki Miljana Mikica Gligič, Lilica Majer in Mitja Novak.

Gligičeva je pojasnila, da je bil v času, ko je ona začela s tem delom, pogoj za romskega pomočnika, da je Rom s srednješolsko izobrazbo, ki pozna zgodovino Romov in romski jezik, sicer lahko vskoči Nerom z ustreznim znanjem. Kasnejši kandidati so morali opraviti 4-letno izobraževanje iz romske zgodovine in kulture, matematike, slovenščine in angleščine. "Dobili so potrdila o nacionalni poklicni kvalifikaciji, vendar očitno to nič velja, saj prihaja mlajša generacija romskih pomočnikov, ki je v šole napotena neposredno z zavoda za zaposlovanje, čeprav ni opravila ustreznega izobraževanja. V pogodbi jim ne piše, da bodo delali na učni pomoči, ampak na socializaciji in integraciji Romov," Gligičevi ne gre v račun drugačen način aktiviranja kadrov za romske pomočnike.

Novak pristavlja, da bi moral biti pogoj za romskega pomočnika pridobljeno potrdilo o opravljeni nacionalni poklicni kvalifikaciji. "Ta pogoj so nam postavili na ministrstvu za šolstvo, da bomo to delo lahko opravljali še naprej, vendar zadeve ostajajo nedorečene, čeprav teče že šesto leto, odkar smo opravili izobraževanje za romskega pomočnika," ugotavlja Novak.

Mitja Novak je prepričan, da odgovore v zvezi s tem lahko prispeva ministrstvo za šolstvo, Lilica Majer je menila, da bi o tem več vedelo vodstvo Ljudske univerze Kočevje, ki je poslovodeči partner projekta Uspešno vključevanje Romov v vzgojo in izobraževanje II, v okviru katerega poteka razvoj in uveljavljanje dejavnosti romskega pomočnika. Miljana Mikica Gligič pa je predlagala, da dodatne informacije poda dr. Vera Klopčič z Inštituta za narodnostna vprašanja, ki je bila navzoča na pogovornem večeru. Pozvana je poudarila izjemen pomen zaupanja, ki so ga s svojim delom ustvarili romski pomočniki, in to, da je treba okrepiti povezave med različnimi deležniki v družbi, ki so vključeni v vzgojo in izobraževanje Romov. Udeleženci pogovornega večera so se strinjali, da bi bilo dobro pripraviti pogovorni večer v razširjeni sestavi, ko bi sodelovali tudi predstavniki ministrstva za šolstvo in drugih organizacij.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.