DROT vs. Kastelic tokrat zaradi komunale

##IMAGE-2208793##
Predsednik Društva za razvoj in oživitev Trebnjega (DROT) Dejan Smuk je danes na medije naslovil javno pismo, v katerem izraža nestrinjanje z ravnanjem trebanjskega župana Alojzija Kastelica. V pismu med drugim Smuk navaja, da Kastelic zavrača imenovanje Davida Klariča v skupščino trebanjske Komunale, ker bi rad na tem položaju videl sebe. Pismo objavljamo v celoti:
Župan Občine Trebnje je v gradivu za današnjo sejo Občinskega sveta (OS) napovedal, da bo v primeru, da OS sprejme predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja in da v skupščino JP Komunala Trebnje, kot predstavnika Občine Trebnje imenuje mag. Davida Klariča, napovedal, da bo zadržal izvajanje te odločitve.
Menimo, da takšne poteze ne vodijo k izboljšavi odnosov med ustanoviteljem in javnim podjetjem, za kar naj bi se vsi zavzemali, in vodijo nazaj k vsakodnevnim razprtijam, kot smo jim bili priča v preteklosti.
DROT je že takoj po sprejetju novih Odlokov v JZ in JP napovedal, da bo predlagal na odgovorna mesta strokovne osebe, ki bodo znali preseči vsakodnevne politične razprtije in se bodo posvetile le strokovnim izzivom. Še posebej se nam je zdelo potrebno, da prerežemo dolgo popkovino preteklosti v JP Komunala in da se v Skupščino podjetja imenuje oseba, ki je strokovnjak, ima izkušnje, hkrati pa zmožnost komuniciranja tako z ustanoviteljicami, kakor tudi z upravo podjetja in v preteklosti ni bil vpleten v znane "zgodbe" o Komunali Trebnje. Vse predlagatelje smo k temu pozvali in veseli smo dejstva, da nas pri tem podpirajo predstavniki večine strank v trebanjskem OS. Tudi Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je predlagala, da se v Skupščino JP Komunala, kot predstavnika Občine Trebnje imenuje našega kandidata mag. Davida Klariča.
Mag. David Klarič je univ. dipl. oec. Zaposlen pri ZPIS, vodja finančnega oddelka in pooblaščen računovodja po zakonu o javnih financah. Ima 11 let delovnih izkušenj. Po končanem pripravništvu je v Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije opravljal naloge analitika v finančnem oddelku. Z začetkom pokojninske reforme je prevzel vodenje oddelka za prispevke, kjer je predvsem sodeloval z gospodarskimi družbami glede financiranja pokojninske blagajne. Leta 2002 je zasedel delovno mesto vodja finančne službe z namenom vzpostavitve nove organizacije službe in povečanja delovanja notranjih kontrol. Več let je bil član vladne skupine za implementacijo novega plačnega sistema, od leta 2007 dalje pa je še vedno član vladne pogajalske skupine za plače. Leta 2007 je bil razporejen na delovno mesto svetovalec generalnega direktorja, kjer je bil med drugim član uprave projekta za obračun obveznosti republike. Trajno je zadolžen za sodelovanje z Računskim sodiščem RS, ki revidira ZPIZ po zakonu vsako leto. Skoraj eno leto je bil vršilec dolžnosti direktorja sektorja za razvoj in organizacijo. V tem času je vpeljal nov plačni sistem, prestal presojo mednarodnega certifikata kakovosti ISO 9001:2000, redno mesečno poročal na sejah Sveta Zavoda itd.
David Klarič je bil član Nadzornega odbora Občine Trebnje. Trenutno je aktivni član Odbora za proračun in finance Občinskega sveta Občine Trebnje ter član sveta KS Trebnje. Vse njegovo dosedanje delo je trdna garancija, da bo svoje delo opravljal strokovno, konstruktivno in kreativno, hkrati pa zagotavljal dobro komunikacijo z ustanoviteljem Občino Trebnje.
Pravno mnenje, ki smo si ga pridobili, popolnoma zavrača navedbe župana v njegovem dopisu v gradivu za današnjo sejo OS. Navajamo ga v celoti:
»Zakon o lokalni samoupravi v 51.c členu določa, da za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin v skupnih javnih zavodih, javnih podjetjih, javnih skladih in agencijah iz prejšnjega odstavka ter za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb ustanovijo občinski sveti udeleženih občin skupni organ, ki ga sestavljajo župani v skladu z določbama četrtega in petega odstavka 61. člena tega zakona. V 61. členu istega zakona je določeno, da za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin v skladu z aktom o ustanovitvi in statutom javnega zavoda ali javnega podjetja ter za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb občinski sveti udeleženih občin ustanovijo skupni organ, ki ga sestavljajo župani. Akt o ustanovitvi skupnega organa mora določati njegove naloge, organizacijo dela in način sprejemanja odločitev, financiranje in delitev stroškov med občinami.
Skupni organ opravlja svoje naloge v imenu in za račun občin, ki so ga ustanovile. Sedež organa je v občini, v kateri je sedež javnega zavoda ali javnega podjetja. Strokovne naloge za skupni organ opravlja občinska uprava občine, v kateri je njegov sedež.
Vsa navedena določila je Odlok o ustanovitvi javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o. upošteval v določilih od 15. do 22. člena. Pri tem je potrebno poudariti, da je odlok akt o ustanovitvi in da se s tem aktom ustanavlja skupni organ, opredeljene so naloge in sestava skupnega organa, sedež, organizacijo dela in način sprejemanja odločitev kot tudi financiranje ter delitev stroškov.
505. člen Zakona o gospodarskih družbah opredeljuje pristojnosti družbenikov pri družbi z omejeno odgovornostjo, ki jih je upošteval tudi Odlok o ustanovitvi javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o. Pristojnosti so opredeljene v 24. členu odloka, opredeljeno pa je tudi, da družbeniki navedene pristojnosti izvršujejo na skupščini javnega podjetja. V 26. členu odloka je določeno število predstavnikov ustanoviteljev v skupščini in kdo jih imenuje. Določilo tega člena nikogar eksplicitno ne določa niti nikogar eksplicitno ne izključuje, tako da je občinskim svetom, ki imenujejo predstavnike v skupščino dano na izbiro, da izberejo najboljšega kandidata oz. njihovega predstavnika.
Iz zgoraj navedenega izhaja, da je Odlok zakonit in da v ničemer ne krši zakonodaje. Seveda pa je vsakemu, ki ima pravni interes, dana možnost, da sproži ustrezne postopke za oceno zakonitosti posameznih aktov.«
Predvsem v duhu določila 26. člena pa bi bilo potrebno razmisliti, zakaj občinski svet nekemu kandidatu ne zaupa in ga kot predstavnika ustanovitelja, ki naj bi odločal tudi v njegovem interesu, ne imenuje v organ javnega podjetja. Župan bi namreč na mestu, ki po odloku v skupščini JP pripada predstavniku Občine Trebnje, rad videl samega sebe.
S spoštovanjem,
Dejan Smuk, predsednik DROT
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se